Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

parkoppla airport med trådlös router?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en trådlös router med mitt bredband från bredbandsbolaget. om etherernetkabeln går till den routern, som sitter i min garderob, kan jag då parkoppla min airport (i vardagsrummet) utan ethernet för att nyttja airtunes och printerfunktionen. eller kan bara airporten kopplas vidare från en annan airport?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-19 11:02

Om din router från BBB (eller B2 som vi gamlingar faktiskt kallade dom på sin tid) stödjer WDS så får du en snyggare lösning än om du bara låter din B2-router vara en traditionell klient i det trådlösa nätverket. I båda fallen kan du köra AirTunes och printer (via din Express?). Jag har gjort så mellan en Netgear WGR614 och en AirPort Express där WGR614 agerade huvudrouter.

hur sätter man upp det då? finns det någon guide?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-19 20:55

Ja, Apples har alla sina manualer på sin support-sida, underavdelning manualer -> tillbehör -> airport. Sedan har ju respektive routertillverkare sina manualer att tillgå. Och räcker inte det kan man ju alltid googla lite på ämnet. Men annars gäller det som jag skrev att göra Expressen till en klient (i stil med din dator) i det trådlösa nätverket och låta den ansluta till din router från B2.

tack så mycket. ska sätta tänderna i ämnet. stor hjälp.

1
Bevaka tråden