Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uhm... numeriska tryck?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-18 19:12

Visst f*n ska tangent 0 på det numeriska tangentbordet funka som stopp + tillbaka till start? Dvs, "Trycktryck" på 0:an för att gå till låtens början å sedan Enter för att spela? Jag är bergis att Logic funkade så efter installation, men nu funkar ingenting. Eller har jag drömt allt? Logic Express funkar iallafall precis så som jag försökte beskriva det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-18 19:19

Preferences --> Key Commands

Där kan du trycka in hur du vill ha det. Inställningen du beskriver kommer inte med paketet i Logic Studio om jag såg rätt.

Japp, det funkar så som standard så det är inget du drömt... inte helt säker på hur du får tillbaka det om du råkat ändra nåt dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-19 08:59

Ok, så Skilling och Jonas är oense om hur L8 är inställt från början alltså? Jag har nu ställt in tangenterna så att de passar det jag upplever som "normalt", men det vore trivsamt att veta vad det är som är standard och inte.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-09-19 10:27
Ursprungligen av wobbler:

Ok, så Skilling och Jonas är oense om hur L8 är inställt från början alltså? Jag har nu ställt in tangenterna så att de passar det jag upplever som "normalt", men det vore trivsamt att veta vad det är som är standard och inte.

Ja, men Jonas har säkert rätt, jag kan ha varit o ändrat i det när jag kollade upp. Använde nollan nämligen till att stoppa och flytta till vänstermarkören med ett (inte två) tryck, så jag kanske tog bort den ursprungliga funktionen.

Sen har jag ju ingen numpad på MacBooken heller så jag kanske är helt ute och cyklar...

1
Bevaka tråden