Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga tecken i brev från Mail öppnade på pc

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skickade ett e-postbrev till en Windowsanvändare som svarade att min text såg konstig ut. Nedan ett klipp ur hans brev där min text har fått å,ä,ö utbytta till kinesiska (?) tecken? Jag hade Textkodning - Automatiskt inställt i Mail. Hur undviker jag detta problem? Har han sin dator felkonfigurerad? Jag kör OS 10.4.10
Tacksam för hjälp!

Vill du ha en egen hemsida som du enkelt kan uppdatera sj䬶 utan att beh?besv䲡 v䮮er eller att anlita dyrbara konsulter? Om du tycker att aktualitet 䲠viktigare 䮠l宧samt nedladdad tjusig design kan du sj䬶 enkelt g?och h嬬a en webbsida aktuell. Du kan ocks堬䴴 starta en blogg som komplement.? Planera och skriv de texter du vill ha p堤in webbsida och g?en klar under kursen!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-09-18 06:37

Det är ett gammalt problem och det finns många diskutioner om det. Tex den här: http://www.99.se/mac-os-x/84740-kinesiska-tecken-i-mail-till-windows.html

Som sagt, väldigt många trådar om detta. Sök på "kinesiska tecken". Låser denna tråden.

1
Bevaka tråden