Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ritplatta: A5 eller A6?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Är i tagen att skaffa mig en ritplatta till Macbooken. Funderar på en vit Wacom Graphire (för att matcha datorn), men kan inte bestämma mig för ifall jag ska ha en A5 eller A6.

A6 är formatet som jag helst ritar på i vanliga fall, men jag vet inte ifall det kommer att kännas för litet? Skiljer ju dock en hel del i pris, till A6 fördel.

Vad tycker ni? Ska jag köpa en A5 eller snåla till det och köpa en A6, vilket är formatet jag ritar i allt som oftast?

Jag hade satsat på A6 om det är formatet du mest målar i och då den ligger på typ halva priset...

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-09-13 19:58

Jag skulle absolut köra ett A6 bord, jag kör ett på jobbet och det är underbart..Litet tips dock, avvakta med ett köp tills nästa vecka

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-14 06:23
Ursprungligen av FnuX:

Jag skulle absolut köra ett A6 bord, jag kör ett på jobbet och det är underbart..Litet tips dock, avvakta med ett köp tills nästa vecka

Hmm. Berätta mer - vad händer nästa vecka (relaterat till ritplattor...)?

Vad händer nästa vecka?

Ja, det lutar mest åt ett A6. Det jag funderar på är dock ifall jag kommer att ångra mig för att jag inte valde ett A5.

Oj vad nyfiken man blev nu då.... Sitter själv och funderar på att lägga en beställning på en A6 wide platta.

Berätta allt du vet FnuX

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-09-16 12:43

Enda jag kan berätta är denna länk :)..Resten är bara wait and see.

http://pryl.feber.se/feber/art/28920/nya_grejer_frn_wacom/

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-09-17 13:22

Nu är väskorna släppta.

Bamboo Fun A5 & A6
Bamboo One A6
Intuos3 special edition

http://www.ishop.nu/index.php?sida=16&shop_kategori=70&shop_h_kategori=81

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-09-17 22:43

jag har a5 wide intous 3 älskar den kör 19 skärm och macbook pro...perfekt storlek! för mig alla fall

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-09-18 19:08

Bild på bordet

1
Bevaka tråden