Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utdelning via Macbook knappt användbart!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Under hela sommaren så användes min Macbook som trådlös brygga till släktens olika bärbara datorer. Inga problem alls.

Nu är jag hemma i min lägenhet, och eftersom jag har problem med mitt trådlösa (se separat tråd), så måste jag köra med linan direkt in i datorn.

Grejen är den att jag nu har skaffat en iPhone, och för att installera program och liknande via Installer.app så krävs det en trådlös internetuppkoppling. Detta trodde jag inte skulle vara några problem, då jag ju kan dela ut internet trådlöst via Macbooken. Men jag hade fel.

Det går inte att använda. Mobilen ansluter, och har full styrka, men det går inte att göra något. Det bara laddar i all oändlighet. Ibland så kan jag dock använda internet, men det är väldigt sällan, och endast väldigt korta stunder (<5 minuter).

Vet någon vad det kan bero på? Det fungerade ju fint i somras. Ligger felet i iPhone?

Jag har inte störningskompesation påslaget, ska testa det, men jag tror inte att det hjälper något.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-16 20:45

Skilja på full styrka och utdelad IP-adress. Hur är det med omsändningar, fel etc på det trådlösa interfacet på MacBook:n?

1
Bevaka tråden