Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tribut till 99mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fan, vad det här forumet rockar!!!

Keep up the good work.

Det är till och med så att användarna modererar varandra, det har jag aldrig varit med om tidigare. Jag vet inte vad ni tycker om det, men jag tycker att det är eftersträvansvärt och visar på att alla är seriösa.

Som dogge skulle ha sagt: jag älskar mitt kvarter!!!

Håller med dig, stämningen här på 99 går verkligen inte av för hackor. Riktig community-känsla. Full fart framåt...

Det har varit stormigt på sistonde - men vi kämpar vidare! Det kommer flera nya funktioner och uppgraderingar av forumet vilket kommer göra att 99mac känns ännu fräschare.

Det är INTE lätt att driva detta forum!

Vi blir bara fler och fler här och därmed kommer det också fler önskemål och viljor. Vad är framtiden? Vad är målet? Vem styr? Ska någon styra? Bredare diskussioner - eller kanske smalare och djupare?

Ni förstår säkert vad jag menar - det kommer alltid finnas folk som tycker annorlunda.

Visst, folk kommer alltid att tycka annorlunda, det är väl det som är själva poängen, eller?

Gillar detta forumet starkt!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-04 00:20
Citat:

Visst, folk kommer alltid att tycka annorlunda, det är väl det som är själva poängen, eller?

Å tur är väl det!

"Here´s to the crazy ones: the misfits, the rebels, the troublemakers.
The round pegs in the square holes.
The ones who see things differently.
They´re not fond of rules, and they have no respect for the status quo.
You can quote them, disagree with them, glorify, or vilify them.
About the only thing you can´t do is ignore them.
Because they change things.
They push the human race forward.
And while some may see them as the crazy ones, we see genius.
Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do."

  • Oregistrerad
  • 2002-02-04 00:37

Det här forumet är onekligen oöverträffat. Bra proffsiga människor, snabb server... Men vad är det egentligen som driver dig, Martin Björnström? Det måste ju trots allt kosta en slant att hålla ett sånt här forum vid liv. För att inte tala om timmar och åter timmar som måste offras. Du tjänar väl inga pengar på 99mac? Vad är då din drivkraft? Är du bara en ovanligt stor macälskare?

Ryktet säger att det är en bomb monterad i servern, och om den laddar mindre än 80k/sec konstant... så sprängs den!!! :eek:

/ V

Men vad är det egentligen som driver dig, Martin Björnström?

Ja, det kan man väl undra! Hmm.

Jag vet inte om alla vet om VARFÖR vi drog igång 99mac.com?

I April 2001 så pratade jag och Jon (adolfsson) lite om hur dom svenska mac siterna var lite trista, och att det faktiskt saknades ett bra macintosh forum för pro användare. När jag säger pro användare menar jag också t ex återförsäljare.

Jag och Jon mailade till Nils Holmlöv på MacWorld och erbjöds oss att jobba gratis för dom och bygga ett forum samt skriva dagliga nyheter på deras sida. Dom tackade nej.

Jon mailade till MacPressen och bönade och bad för att dom skulle byta forum till UBB (det vi använder) istället för deras seeeeeeeeega Filemaker lösning som inte orkar med fler än 50 inlägg om dagen. (typ). Dom bad oss att dra till **** ungefär.

Dags för 99mac.com!

När vi drog igång i Maj så mailade jag till ca 50 personer och bad dom att registrera sig på 99mac.com (det var innan sidan var publik). Ungefär 10-15 gjorde faktiskt det och 5 av dom skapade inlägg. Vi satt och snackade lite strunt men inte mycket mer.

Sedan drog vi igång publikt och allting fullkomligen exploderade! Efter tre dagar hade vi 300 registrerade medlemmar! Efter några veckor hade ett litet kärngäng samlats och vi konverterade dessa till Guru:s. De flesta av dom är kvar än idag.

Häromdagen passerade vi 1.200 medlemmar och 25.000 inlägg. Vi börjar också få våra första kantstötningar med medlemmar som vill göra någonting annorlunda av 99mac.com - någonting annat än det vi som skapat 99mac.com vill ha.

VARFÖR ägna så mycket tid till 99mac.com? Hmm. Säg inte så där!

Instämmer med iBib här ovan!
Sagolik feeling, kreativt, på bettet!
All heder åt Martin & Co!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 03:08

Yes, 99mac rockar! Väntar bara på att vi skall bli större än dykarna.nu - måste väl finnas fler mac älskande mäniskor än dykare????

Det riktigt roliga skulle vara en dyk/mac site men till och med jag inser att det skulle bli lite väl smalt...

Fortsätt Martin & Co och börja äntligen hosta siten på Mosx!

1
Bevaka tråden