Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns nummerpresentatör för Mac OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-11 12:00

För dig som har dina släktingar, vänner & bekanta i Adressboken och vill få en notifiering i klartext om vem som ringer, har nu AfterTen just släppt en ny version av CIDtrackerX, som just är en nummerpresentatör för MacOSX...

Stödjer bl.a. Apple's USB-modem!!

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-11 13:18

Men stödjer den den standard som bla Sverige använder sig av för att skicka (A-)abbonent? Jag tänker då på att vi kör med DTMF före första signalen. USA (tex) använder sig av en annan CID-standard mellan signal #1 och #2. Osv osv. Jfr Phlink

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-11 14:06
Ursprungligen av frazze:

Men stödjer den den standard som bla Sverige använder sig av för att skicka (A-)abbonent? Jag tänker då på att vi kör med DTMF före första signalen

Frazze,

- Stöd för "svensk" nummerpresentation måste i första hand stödjas i hårdvaran, d.v.s. i modemet, vilket det gör i Apple's fall..
- Programvaran måste stödja modemet ifråga, vilket CIDtrackerX gör...

Då jag idag inte har tillgång till ett USB-modem att prova med, kan jag inte verifiera att combon Apple-modem + CIDtrackerX fungerar i Sverige..O:-) Dock har jag för mig att jag testat detta förut med gott resultat...

Jag får återkomma, alternativt om någon annan med Apple's USB-modem har möjlighet att testa...

- Torkel

Senast redigerat 2007-09-11 14:18
Ursprungligen av Torkel:

Frazze,

- Stöd för "svensk" nummerpresentation måste i första hand stödjas i hårdvaran, d.v.s. i modemet, vilket det gör i Apple's fall..
- Programvaran måste stödja modemet ifråga, vilket CIDtrackerX gör...

Då jag idag inte har tillgång till ett USB-modem att prova med, kan jag inte verifiera att combon Apple-modem + CIDtrackerX fungerar i Sverige..O:-) Dock har jag för mig att jag testat detta förut med gott resultat...

Jag får återkomma, alternativt om någon annan med Apple's USB-modem har möjlighet att testa...

- Torkel

Har suttit i ett par veckor nu och testat detta program med Dean Davis.
Han har anpassat det för Svenska förhållanden. Vår information kommer före första ringsignalen. Fungerar nu med Adressboken.

Programmet fungerar, sådär!
Men han jobbar vidare på det.
Problemet är att programmet inte känner av varje gång det ringer, iaf inte för mig.
Han har prövat en hel del olika sätt för att få det att fungera.

Det är med ett Apple USB Modem, med fler som testar så kanske han kan få till det!
Har testat med ett helt nytt OS X, men det hjälper inte.

Men testa programmet och skicka mail till honom!
Så ser han att det finns mer än en Svensk som vill använda prorammet!

Jag har testat lite idag med mitt nya modem (från Apple), och det fungerar bara ibland för mig också.

Jag har skickat ett mail till Dan så att han får lite cred. för sitt arbete

BluePhoneElite fixar det för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-11 14:22
Ursprungligen av Mattias Hedman:

BluePhoneElite fixar det för mig.

Mattias,

BluePhoneElite avser nummerpresentation beroende på vem som ringer på din mobiltelefon...

CIDtrackerX avser nummerpresentation beroende på vem som ringer på din fasta telefon...

- Torkel

En marginell skillnad.
För vem har fast telefon idag?

1
Bevaka tråden