Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa till topcase.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst heter det topcase, "skalet" runt tangenterna? Hursomhelst, nu vet ni vad jag menar i alla fall.

Jag skrev ju en tråd tidigare om att min MacBook har blivit lite nött och missfärgad där handlederna vilar när man skriver. Då kostanden för att fixa detta utanför garanting är i saftigaste laget funderar jag på att göra nåt skoj av det hela istället. Alltså; I want to pimp my MacBook!

Vad kan man göra för skoj, egentligen? Finns det nån speciell plast man kan använda för att göra den rosa eller nånting sånt? Klistermärken? Målarfärg? Eller finns det rent av något företag som säljer såna här saker?

/JM - uttråkad på jobbet...

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-09-10 17:43

jag antar att du inte längre har garanti, annars går det på garantin.

om du bestämmer dig för att pimpa din dator så vore det skittufft att sätta på "låssas"-trä faner. finns att köpa i lite olika träslag hos många målaraffärer samt hifikit.se och ljudia.se. hur tufft vore det inte att ha en laptop som ser ut som den är gjord av trä??

Ursprungligen av decay:

jag antar att du inte längre har garanti, annars går det på garantin.

om du bestämmer dig för att pimpa din dator så vore det skittufft att sätta på "låssas"-trä faner. finns att köpa i lite olika träslag hos många målaraffärer samt hifikit.se och ljudia.se. hur tufft vore det inte att ha en laptop som ser ut som den är gjord av trä??

Nej, jag har inte längre någon garanti och jag tror inte det räknas som ursprungligt fel heller. Jag ligger rätt tungt på med handlederna när jag skriver, alla mina laptops har blivit nötta men det är ju först nu när man har en vit som det egentilgen syns.

Kul ide med att sätta nåt sorts "fejkmaterial" runt! Tror dock inte just träfaner är min grej, men tänk om man kunde fixa en formskuren, självhäftande plast som ser ut som granit eller nåt.

1
Bevaka tråden