Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delat Bibliotek med cover flow

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-07 18:19

Har letat o letat men ingenstans på internet hittar jag något svar, så nu startar jag en tråd för det.
Jag delar mitt itunes bibliotek från min mac mini via det trådlösa till min laptop som är kopplad till stereon.
allt e frid o fröjd med att spela upp musik men jag kan inte få upp Coverflow.
Går inte en av de fetaste funktionerna med itunes förlorad om det ska vara så?
coverflowknappen är "ljusgrå o ocklickbar" hittar inget i inställningar heller.
Är det någon som vet något om det här?

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-08 10:11

Någon annan som har haft det här problemet?

Har märkt det jag med, även den vanliga albumvyn är grålagd och oklickbar. Att ha 10 000 låtar i en lång jäkla lista ser inte bra ut därför använder jag det inte

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-08 11:30

ngt bra tips på vad man kan göra annars? känns bull o behöva dra sinnesjuka längder sladd till vardagsrummet o sen behöva springa in i arbetsrummet när man ska byta låt...o den extarna hdd e det e inte tal om att flytta den e ju "ett" med macminin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-08 16:45

(Jag har inte provat detta själv så jag vet inte om det funkar. Rapportera gärna om det gör det.)

Avsluta iTunes på både laptopen och MacMini.
Starta fildelning på MacMini så du kommer åt alla filer från laptopen. Se till att du har fulla filrättigheter.
Håll ner alt-knappen då du startar iTunes på laptopen. Nu ska du få en fråga om var biblioteket finns. Leta upp biblioteket på MacMini.

Nu borde cover flow fungera på laptopen???

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-08 17:23

då måste jag aktivera fildelningen på macminin, kommer de andra i huset, utanför mitt eget trådlösa kunna se de filerna. minns att det var så när jag bodde på korridor i lund

Se det kansek men inte komma åt det om du lösenordsskyddar det

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-09-08 17:56

hur sätter man lösenord på mappdelandet?
och är det bara de i huset eller alla med samma internetleverantör eller alla som är uppkopplade mot internet.

när man ska leta upp sitt bibl. på mac minin så kan jag inte hitta det sparat som en .itl som den vill leta efter...var ska den ligga och är det något jag måste spara först på macminin?
tack pf

  • Administratör
  • Lund
  • 2007-10-12 09:19

Jag har nnu fått det att fungera genom att göra så som pesc rekomenderade, det fungerade, man är tvungen att lägga till alla mappar, och inte iTunes.libr. filen. problemet med det här är att det laggar mer än om man kör via itunes egna "delat bibliotek" coverflow förlorar lite sin charm
det andra "problemet" som uppstår, pgr av att man är så förbannat slö, är att man måste lägga till alla nya album 2 gånger, en gång på mac minin och en gång på laptopen,
kanske blir att vänta på att apple själv tar tag i detta eller att skaffa en express, men då har man dirkt det här springandet till datorn hela tiden...

dessa iLandsproblem

Fridens

1
Bevaka tråden