Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur? Två snabba om iTunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1.Kan man på något sätt synkronisera iTunes med en mapp på datorn så att iTunes uppdateras varje gång jag lägger i något i mappen och startar om iTunes?

2. Kan man göra så att information likt betyg på olika låtar som jag ändrat på iPoden överförs till iTunes?

//MVH, Filip

*bump*

Ursprungligen av Askviken:

1...iTunes uppdateras varje gång jag lägger i något i mappen och startar om iTunes?

Jag hänger upp mig på ordet "och" i den meningen. Det blir liksom två saker som ska vara uppfyllda... Vilken av händelserna är det som ska "utlösa" uppdateringen av iTunes?

Vill du att...
1. Varje gång du lägger något i en viss mapp så ska iTunes uppdateras?
eller
2. Varje gång du startar om iTunes så ska den leta efter nya filer i en viss mapp?
eller
3. Någon annan kombination av händelser som jag inte förstår av din formulering...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag hänger upp mig på ordet "och" i den meningen. Det blir liksom två saker som ska vara uppfyllda... Vilken av händelserna är det som ska "utlösa" uppdateringen av iTunes?

Vill du att...
1. Varje gång du lägger något i en viss mapp så ska iTunes uppdateras?
eller
2. Varje gång du startar om iTunes så ska den leta efter nya filer i en viss mapp?
eller
3. Någon annan kombination av händelser som jag inte förstår av din formulering...

Både 1 och 2. Frågan var om man kan synkronisera iTunes med en mapp. Om jag lägger något i den omtalade mappen under tiden iTunes är igång kanske jag blir tvungen att starta om iTunes för att programmet ska kunna söka efter nya föremål i mappen.
Det var en tafflig formulering, det håller jag med om, men jag tror nog att du förstod frågan ändå...

  • Medlem
  • 2007-09-15 01:44
Ursprungligen av Askviken:

Både 1 och 2. Frågan var om man kan synkronisera iTunes med en mapp. Om jag lägger något i den omtalade mappen under tiden iTunes är igång kanske jag blir tvungen att starta om iTunes för att programmet ska kunna söka efter nya föremål i mappen.
Det var en tafflig formulering, det håller jag med om, men jag tror nog att du förstod frågan ändå...

Något sådant skulle jag också vilja se.

Varje gång jag t.ex. lägger in en mp3-fil i mappen "Singels" så dyker den upp i iTunes också, det vore jävligt najs.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-13 16:00

Betygen överförs väl redan från ipoden till itunes...

Ursprungligen av Trineo:

Betygen överförs väl redan från ipoden till itunes...

Inte för min del :S , kan man stänga av/sätta på det någonstans?

Men varför? Är det inte enklare att dra in den i iTunes?

  • Medlem
  • 2007-09-15 14:15
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Men varför? Är det inte enklare att dra in den i iTunes?

Vad är enklare?

1. Lägga låten i mappen "Singels" och sedan dra in den iTunes.

Eller

2. Lägga låten i mappen "Singels" och slippa dra in den iTunes.

Ursprungligen av show:

Vad är enklare?

1. Lägga låten i mappen "Singels" och sedan dra in den iTunes.

Eller

2. Lägga låten i mappen "Singels" och slippa dra in den iTunes.

Det är därför man ställer in iTunes till att sköta handhavandet med musikfilerna på datorn. Om du har en mp3-fil på datorn drar du den till iTunes, och iTunes lägger den i rätt mapp efter ID3-tag. Som ditt alternativ 2 fast tvärt om :).

  • Medlem
  • 2007-09-16 22:27
Ursprungligen av Ajohansson:

Det är därför man ställer in iTunes till att sköta handhavandet med musikfilerna på datorn. Om du har en mp3-fil på datorn drar du den till iTunes, och iTunes lägger den i rätt mapp efter ID3-tag. Som ditt alternativ 2 fast tvärt om :).

Hmm... vet inte om jag har fattat rätt.

Om jag har en mp3-fil på skrivbordet, går det att dra in den i iTunes och sedan försvinner den automatiskt från skrivbordet till exempelvis D:/Musik/Singels/. Är det så du menar?

Ursprungligen av show:

Hmm... vet inte om jag har fattat rätt.

Om jag har en mp3-fil på skrivbordet, går det att dra in den i iTunes och sedan försvinner den automatiskt från skrivbordet till exempelvis D:/Musik/Singels/. Är det så du menar?

iTunes läser av ID3-tagen, och placerar låtarna såhär (med standard inställningarna) Användare:Musik:iTunes:iTunes Musik:Artist:Album:01 låt.mp3.

1
Bevaka tråden