Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium dödar internet/WLAN

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-08-30 19:54

Senaste månaderna har jag haft ett problem här hemma..
När jag startar Adium, och väljer "koppla upp" för mitt MSN-konto så dör uppkopplingen mot WLAN/Internet så jag är tvungen att starta om mitt router (WGR612v2, senaste firmware).
Det händer inte varje gång, men nästa alltid.

Och jag har inte haft problem med denna routern och Adium tidigare.

Hoppas ni kan hjälpa mig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 20:28

Händer det med 1.1.1 eller kör du tidigare versioner? Testat 1.1.2b1?

Kan vara en idé att rapportera buggen till Adium: http://trac.adiumx.com/wiki/ReportingBugs

Detta kanske inte alls är relevant, men jag tar det ändå:

Jag har haft lite skumma nätproblem den senaste tiden. Helt plötsligt har all nätaccess blivit väldigt slö. En omstart av routern har hjälpt, men jag tror felet legat i min MacBook Pro snarare än i routern.

När det hände idag så testade jag att pinga routern men fick långsamma svar och tappade paket. Jag kopplade då in mig på ethernetkabel istället och vips var allting snabbt och bra igen. Så det är något relaterat till AirPort på något sätt.

Jag har inte lyckats spåra något enskilt program som skurk (jag misstänkte last.fm Player men på senare tid har jag fått problemen utan det programmet, så jag är tveksam till om det var rätt). Jag kör Adium 1.1.1 men jag tror inte det programmet är orsaken.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-08-31 09:11

Använder Adium X 1.1.1

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-31 18:15

Sedan jag uppdaterade till Adium 1.1.1 på vår Intel Mini med 10.4.10 så "badbollar" Adium mycket och är allmänt seg när man har chattat en liten stund. Funderar på att nedgradera till 1.0.x tillsvidare (har testat betan men det hjälpte inte). Skummade igenom deras bugtracker men hittade inget där som jag kunde koppla till det.

Adium 1.1.2 är släppt nu: Adium 1.1.2

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 12:34

Synd bara att deras uppdateringslogik inte fungerar...v1.1.1 hittar inte någon uppdatering utan den var jag tvungen att dra hem manuellt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-05 13:12

Jorå, 1.1.1 hittade 1.1.2 för mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-05 14:08

Lucky you

1
Bevaka tråden