Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Hub bråkar med min Macbook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag har min dator hemma brukar jag ha den kopplad till en Dell-Monitor och externt tangentbord och mus kopplat till den via en 4-portars USB hub, nu till det konstiga. När jag har USB-hubben ikopplad så vägrar datorn känna av om jag ansluter ett USB-minne eller mp3 eller liknande, min Superdrive vägrar också att läsa av skivor och även att skicka ut dom igen då jag försöker ejecta dem. Varför är det såhär? Jag har testat en massa olika saker och bara när usb-hubben är ansluten så beter sig datorn konstigt. USB-hubben är av sån modell att man kan ha en ström-adapter till den, men killen på affären jag köpte den sade att det inte var nödvändigt och att den skulle funka normalt ändå, kan detta ha något med saken att göra? Till saken hör att när usb-huben var ny så fungerade allting som det skulle och jag kunde ha alla möjliga saker anslutna till datorn utan problem. Skumt tycker jag, någon som har en aning om varför det är såhär?

  • Medlem
  • 2007-09-04 04:50

Funkar USB-hubben så här oavsett vilken USB-port du ansluter den till? Många macar är känsliga för överlast. Har det tillkommit USB-enheter som du kopplar till hubben som inte fanns där från början, som i sin tur genererat felet? Jag hade nog provat strömsätta hubben eller börjat fundera över en annan hubb.

Ja, vilken port det är spelar ingen roll, det är samma sak oavsett. Jag har haft musen och tangentbordet kopplat till den 95% av tiden, och vid något enstaka tillfälle en extern hårddisk och då och då USB-minne och mp3-spelare, fast problemet uppstod då bara musen och tangentbordet var där. Men jag får nog skaffa mig en ny hub, den här gången med inkluderad strömadapter.

  • Medlem
  • 2007-09-04 17:42

Att köra extern hårddisk genom hub har jag hört kan ställa till det, då de inbyggda USB-portarna inte orkar leverera tillräckligt med ström för detta.

1
Bevaka tråden