Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badbollsproblem på MBPs

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en grupp formgivare (6 st) som alla har varsin MBP 2.16 med 2 Gb RAM.
De kör alla de verktyg en formgivare använder värt att nämna att de kör Adobe CS2.

Alla upplever att maskinerna är sega och badbollar sig alldels för mycket.
Jag vet inte riktigt vad det beror på.

Den andra gruppen som sitter på intel imacar (2,16 2 Gb ram) har inte dessa problem.

Det jag noterat är att alla kör med stängda mbps så till viss del undrar jag om det kan vara värmeproblem.

Att det skulle vara segt med CS2 det visste dom. Vi kan heller inte byta till CS3 ännu eftersom de är beroende av 2 st pluginner till Indesign som ännu inte finns till CS3.
Men det kan inte bara vara CS2 som ställer till dessa problem.

Är det någon som har några tankar om vad detta kan bero på?

Senast redigerat 2007-08-30 09:14
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-08-30 09:14

Sitter själv med nyaste MBP och kör på extern skärm med luckan stängd. Varm blir den men inte för varm, om du är orolig så gör som kollegan och skaffa möbeltassar i gummi som du ställer den på.
Har både CS2 & CS3 och CS2 är betydligt slöare, rena sirapen.

Frågan är då vad som orsakar dessa problem. Varför är dessa maskiner sega? För de är dom. Med eller utan CS2 igång.

System degradering? Vad?

den enda rimliga skillnaden borde vara hårddiskarna.
kolla upp det kanske...? (reparera/uppgradera)

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-30 10:14

Ta en av iMac maskinerna och sätt den i FW target mode och boota upp det systemet på en av MPB så ser du ju om det är OSX eller hårdvaran.

Alla maskiner har exakt samma system och att tre av sex maskiner ska ha fått samma hårdvarufel samtidit låter lite för mycket för att vara sant.

Maskinerna är deployande med samma system alla program är installerade på exakt samma sätt etc etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 18:00

Xcode har ett program som följer med som heter Spin Controll som är just för att lista ut vars "badbollar" kommer ifrån, detta kan vara en bra ide att använda om inte annat.

Jaså det finns det? Tack! Det ska jag och ta och testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 19:37
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jaså det finns det? Tack! Det ska jag och ta och testa.

Har inte testat det själv så mycket (annat än på egen skriven kod) så YMMV

1
Bevaka tråden