Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Administratörsverktyg felmeddelar.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte ett par veckor sen en Airport Extreme Basstation på Applestore, men har aldrig riktigt brytt mig om att ställa in den noggrannare eftersom den verkar rulla på rätt fint "out of the box" så att säga. I alla fall, idag när jag skulle kolla lite i inställningarna i Airport Administratörsverktyget så möts jag av ett felmeddelande om att programmet inte inte har stöd för basstationen. Felmeddelanderutan ber mig uppgradera programmet på Apples hemsida, men hittar tyvärr inget där. Har laddat ner och installerat Airport utility 5.2.1 men det hjälper inte. Allt på datorn är uppdaterat till det senaste genom programuppdateringen.

Vad ska jag ta mig till nu?

Bumpar upp tråden. Vill verkligen komma åt inställningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-29 13:18

då du installerar Airport Utility så skall den byta namn på gammla Airport admin utility, vilken är det som du använder?

Airport Utility eller Airport admin utility?

Det finns en bugg i 5.2.1 av Utility dock som du kanske stöter på, om den stannar på "ansluter till airport.." eller vad som det nu står på svenska testa slå av IPv6 på macen som du ansluter med (du hittar det under TCP/IP på anslutningen som du använder).

1
Bevaka tråden