Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så här ser mitt skrivbord ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 13:46

Efter lite ommöblering hemma så ser det ut så här:

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-21 20:48

Mitt bidrag

Så här ser det ut för tillfället. Snart dags att flytta och då blir det nytänk vad gäller datorhörna.
Trevlig tråd detta. Här får man mycket inspiration. Återkommer med ny bild när den nya setupen är klar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-24 09:59
Ursprungligen av BlastBeat:

Så här ser mitt skrivbord ut.

Är det där en Dell 2007WFP? Har själv funderat på att köpa en sån, några kommentarer om den? Hur fungerar den med MacBooken? Kopplade in min via VGA (hade bara en Mini-DVI -> VGA adapter) till en polares skärm men då tyckte jag att frameraten på Expose blev lite låg. Nåt du har märkt av?

Ursprungligen av shandar:

Är det där en Dell 2007WFP? Har själv funderat på att köpa en sån, några kommentarer om den? Hur fungerar den med MacBooken? Kopplade in min via VGA (hade bara en Mini-DVI -> VGA adapter) till en polares skärm men då tyckte jag att frameraten på Expose blev lite låg. Nåt du har märkt av?

Det är en 2407WFP, antagligen samma sak fast större bara.
Jag tycker att den fungerar bra med MacBooken. Dock har jag märkt av att det blir lite dålig framerate när man kör Exposé, men jag personligen stör mig inte så mycket på det. Jag vet inte om MacBookens fläkt går igång oftare med skärmen inkopplad, det är möjligt. Men ivf så låter den ändå inte mer än vad en stationär dator skulle göra och just nu när jag bara surfar lite och chattar så är inte fläktarna igång, tyst som en mus!
Jag rekommenderar helt klart skärmen! Lite tråkigt bara att det verkar vara lite segt att glo på 1080-filmer på MacBooken. Senast jag skulle göra det droppade den en jäkla massa frames, så har någon en lösning på det får ni gärna slänga iväg ett PM eller något.

Efter lite städning ser det ut såhär

Frågan är om jag städat för att kunna lägga upp en snygg bild eller om jag gjort det för min egna skullO:-) Aja såhär ser det ut iaf, får se till å byta ut papplådorna under macbooken mot något snyggare när pengar finns:p

Ursprungligen av pappersflygplan:

Frågan är om jag städat för att kunna lägga upp en snygg bild eller om jag gjort det för min egna skullO:-) Aja såhär ser det ut iaf, får se till å byta ut papplådorna under macbooken mot något snyggare när pengar finns:p

Udda utseende på skärmen. Vad är det för något?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Udda utseende på skärmen. Vad är det för något?

Väl medveten om detta, inte den snyggaste skärmen. Det är en Eizo L578 som Eizo sålde ut billigt för inte allt för länge sedan, betalade runt tusen lappen för den. Då kändes det värt trots utseendet

Senast redigerat 2007-08-25 22:05

nya tangentbordet och strumpa till iPoden

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 18:35
Ursprungligen av Gusten68:

nya tangentbordet och strumpa till iPoden

Nämen, har du tagit bort söta grodan du hade på Lacien? Ja, det nya tangentbordet ser najs ut. Jaså, så du har skaffat en strumpa till iPoden. Bra inför vintern!

Ursprungligen av Reisan:

Nämen, har du tagit bort söta grodan du hade på Lacien? Ja, det nya tangentbordet ser najs ut. Jaså, så du har skaffat en strumpa till iPoden. Bra inför vintern!

Ja grodan ja.. den har jag glömt bort ställde den på fönsterbrädan när jag flyttade runt lite bland grejorna så den inte skulle gå i golvet, grodan är en av de få saker jag har kvar efter min farmor och är en kär ägodel, den ska givetvis flytta hem till LaCien så fort jag klickat på skapa inlägg. Ja jag tröttnade på det skal jag hade till ipoden förut, det var ett extrememac fodral med en celluoid för scrollhjulet... den biten plast gillade inte sommarens värme utan bulade sig så till den milda grad att det inte gick att snurra på scrollhjulet på ipoden, så då blev det nya strumpor till frugans och min ipod.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 21:00
Ursprungligen av Gusten68:

Ja grodan ja.. den har jag glömt bort ställde den på fönsterbrädan när jag flyttade runt lite bland grejorna så den inte skulle gå i golvet, grodan är en av de få saker jag har kvar efter min farmor och är en kär ägodel, den ska givetvis flytta hem till LaCien så fort jag klickat på skapa inlägg. Ja jag tröttnade på det skal jag hade till ipoden förut, det var ett extrememac fodral med en celluoid för scrollhjulet... den biten plast gillade inte sommarens värme utan bulade sig så till den milda grad att det inte gick att snurra på scrollhjulet på ipoden, så då blev det nya strumpor till frugans och min ipod.

Ja, grodan och vykortet piffa ju upp där på Lacien. Ok, strumpor till iPod och mobil är kul. Man får ju ta hand om dem som sina barn, så att de inte blir förkyld.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-23 22:21

Åhå, det nya tangentbordet!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 16:34

Alla som har sin dator lutande störs nog inte av något ont i handlederna. Eftersom datorn hamnar både långt från kanten av bordet och ganska högt upp blir det svårt att skriva på den, varför många har ett trådat eller trådlöst tangentbord för ändamålet.

Datorn står mest lutad för att man inte ska behöva luta ner huvudet och få skärmen till en någonlunda naturlig höjd.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-26 17:01
Ursprungligen av boris91:

Alla som har sin dator lutande störs nog inte av något ont i handlederna. Eftersom datorn hamnar både långt från kanten av bordet och ganska högt upp blir det svårt att skriva på den, varför många har ett trådat eller trådlöst tangentbord för ändamålet.

Datorn står mest lutad för att man inte ska behöva luta ner huvudet och få skärmen till en någonlunda naturlig höjd.

Jag förstår om man har ett trådad eller trådlöst tangentbord och/eller mus och vill bara använda skärmdelen. Då blir den ju som en stationär nästan. Inte alls en dum ide.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 17:06

Precis. Och har man trådlöst tangentbord och mus blir det ännu bättre, för man kan bara ta datorn och gå utan att behöva trassla med sladdar.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-26 17:07

Ja, just ja.

Fasen, nu måste jag åka och handla tb och mus till macbooken

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 18:35

Den ljusgröna iPod-strumpan tycker jag är skönast. Har du köpt hela paketet eller bara ett exemplar på något sätt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 18:43
Ursprungligen av boris91:

Den ljusgröna iPod-strumpan tycker jag är skönast.

Är inte den strumpan för liten för dig, Boris?

(Förlåt, kunde inte låta bli...)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-26 18:48

Nä, men färgen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 19:11
Ursprungligen av boris91:

Nä, men färgen.

Haha, bara skoja. Ja, jag förstod att du menade färgen. Skulle bara försöka vara lite lustig såhär på söndagskvällen.

Reisan: Jo. lite extra luft är aldrig fel. Datorer har ju den nackdelen att de blir varma om de inte får luft

Spiken: Kul att kunna vara till hjälp. O så fick man ju reda på hur de stod till med den märkliga prisskiftningen också.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-08-28 19:45

Här läser jag ibland nittionioMac.

Senast redigerat 2007-08-28 20:07
Ursprungligen av rijo:

Här läser jag ibland nittionioMac.

Det blir inte svårt att koncentrera sig på det man har som syfte att göra på muggen?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-08-28 20:58
Ursprungligen av rijo:

Här läser jag ibland nittionioMac.

Så nice tagen bild! *apploderar*

  • Oregistrerad
  • 2007-08-29 00:36
Ursprungligen av rijo:

Här läser jag ibland nittionioMac.

Skiter du så illa att du måste ha gasmask?

Jaja, jag ser att det är en skidmask men jag kom inte på ett passande skämt. Hmm... skitmask kanske?

Mitt råd är att du skaffar en tvättkorg med platt lock som du kan ha som bord.

Ursprungligen av Doktor G:

Skiter du så illa att du måste ha gasmask?

Jaja, jag ser att det är en skidmask men jag kom inte på ett passande skämt. Hmm... skitmask kanske?

Mitt råd är att du skaffar en tvättkorg med platt lock som du kan ha som bord.

Skidmask? Vad är det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-27 21:38
Ursprungligen av rijo:

Här läser jag ibland nittionioMac.

Våga vägra bli markerad på dass!!

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-08-28 20:30

Äh det bara flyter på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-28 20:30

Syftet verkar vara just 99mac i detta fall så jag tror inte att det blir så svårt.

Bevaka tråden