Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutin för det nya tangetbordet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med det nya tangetbordet på min Macbook Pro och F-tangeternas specialfunktioner: +/- på ljusstyrka, Exposé, Dashboard etc etc fungerar inte.
Det finns inga drivisar för detta tangetbord så förmodligen är det någon del i systemet för nya iMac som fixar detta.
Är det någon som har några kvalificerade gissningar var jag ska leta?
Eller måste jag vänta på 10.4.11?

För den nya iMac 20" står här och glänser på kontoret.

Det finns en uppdatering att tanka hem som fixar volym- och ljuskontrollen. Har dock inte fått exposéknapparna att lira. Hittas i Software Update.

Ser man på! Tack ohenning!
För visst är det snyggt det nya tangetbordet? Jag orkar knappt titta på iMacen det är ändå bara en dator.
Men tangetbordet jag kan inte sluta dräggla.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-22 12:34

Skumt det är bara Dashboard och Exposé knapparna som fungerar för mig inget annat. Nåja jag kan skriva.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-08-22 15:12

Kolla i Systeminställningar under Tangentbord och mus om du har ikryssat "Använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna"
Annars måste man köra med "fn" tangenten ovanför delete.

mitt y och z sitter tvärt om, trycker jag y så kommer z och tvärtom. Sen är det ett u med två prickar över istället för å. Kanske ska va så, är precis ny med mac O:-) Sen bara undra, hur gör man snabbelat ? newbie

  • Superhjälte
  • 2007-08-22 16:20
Ursprungligen av steelmeister:

mitt y och z sitter tvärt om, trycker jag y så kommer z och tvärtom. Sen är det ett u med två prickar över istället för å. Kanske ska va så, är precis ny med mac O:-) Sen bara undra, hur gör man snabbelat ? newbie

Nej, så ska det inte vara. Det låter som om du fått tag på ett tyskt tangentbord.

hehe verkar så, apple skickar ut ett nytt sa dem.

När datorn är nyomstartad fungerar alla tangenter utom spela/paus och de runt om.
Ljusstyrka/Dashboard/Exposé/Volym fungerar alltså men om jag trycker på någon de knappar som inte fungerar slutar allt utom Dashboard/Exposé att fungera.
Skumt. Verkar som Apple har lite jobb att göra. Jag bli spännande och se om det följer med några drivrutiner för det trådlösa tangentbordet jag väntar på.

1
Bevaka tråden