Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam port?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem. Jag sitter och jobbar hemifrån (vilket jag gör väldigt sällan), och har en del webbformulär som ska fyllas i för att göra olika saker. Problemet är att det går olidligt långsamt. Att titta på sidor på jobbservern går hur bra som helst, men så fort det ska fyllas i formulär tar det helt enkelt stopp.
En detalj som kan ha något med saken att göra är att sidorna jag jobbar på ligger på port 83.

Jag har nu kommit så långt i felsökningen att jag har kommit fram till att det är min trådlösa router flaskhalsen finns, eftersom det går mycket fortare när jag prövar med att köra med sladd. Jag har dock inte gjort några egna inställningar där, och vet inte heller riktigt vad jag ska leta efter.

Någon som kan ge mig några ledtrådar, eller rent av en lösning på problemet. Routern är en 3Com 3CRWER100.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-21 16:50

Mnja, du genar lite i beskrivningen av din uppkoppling: menar du att eftersom det går mycket fortare när jag prövar med att köra med sladd är rakt in i ADSL-modemet (som vi antar att du har)? Eller menar du bara att du kör med sladd mot din trådlösa router?
För det är inte samma sak i mina ögon: med eller utan sladd, fast ändå genom routern kan inte peka ut routern som flaskhals då du kör genom den i bägge fallen. Det enda som du upplever är den något långsammare farten på en trådlös förbindelse.
Om du däremot kopplar bort router och kör med sladd direkt in i ditt ADSL-modem och det går fortare - ja, då har du hittat en flaskhals i form av routern.

Fall 1: Från "bredbandsuttaget" (bbb) till router. Därifrån vidare trådlöst till datorn = De beskrivna sakerna går oändligt långsamt.

Fall 2: Direkt från uttaget, via en lång sladd genom hela lägenheten till datorn = Går mycket snabbare.

1
Bevaka tråden