Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

User can change password?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-04-22 00:17

I ASIP så kunde man stänga av så att användare inte kunde ändra lösenord, hur gör jag detta i MacOS X Server ?

har letat runt men har inte hittat något, nån som kan hjälpa mig på traven?

Gissar på att man får in o pilla i netinfo eller i terminalen men med god hjälp så klarar även jag av det

Hej,
på våran OSXS är det tvärtom, vi kan inte - hur gärna vi än vill - ändra lösenord från Mac-klienterna. Så du skulle nog ha våran istället...

Är det någon somhar kläm på var lösningen till dessa två oönskade lägen finns? Alltså: hur tillåta klienter att ändra sina lösenord - och hur fröbjuda detsamma?

Kör senaste versioner av allt.

/bert

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-17 09:54

Bert okej vi byter då hehe ;P

Well vilken version utav OS kör klienterna då?

Jag undrar har du gjort några speciella inställningar eftersom du inte kan ändra lösenordet på klienterna?

Hej,
alla klienter kör OS9.x

/bert

Hej,
alla klienter kör OS9.x

/bert

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2002-05-17 11:25

Prövade nyss att logga in på två OS X Servrar båda får jag upp den lilla knappen i apple share, change password.

kör 9.2.2US här.

Jag har dock inte AppleTalk aktivt övh på mina servrar, dock provade jag att logga in på min OS X burk som har apple talk aktivt och där kommer Change Password knappen också upp.

Ser du den knappen när du loggar in eller är det så att du ser den men inte kan ändra lösenordet?

1
Bevaka tråden