Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra sökvägar i Itunes-biblioteket för en massa vilsna spår?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag la ihop mitt Itunes-bibliotek på en nätverksdisk. Tidigare hade det huserat dels på den MacBook Pro jag använder regelbundet, dels på en gammal Imac i garderoben. Allt gick prima, tills Lacie-disken dog efter ett par veckor. Lacie skickade mig en ny.

Men hur kan jag nu återskapa mitt Itunes-bibliotek? De låtar som tidigare låg (och fortfarande ligger) på Imacen är förstås markerade med utropstecken som förlorade.

Jag skulle därför
(1) behöva återställa sökvägarna från /[nu död nätverksdisk]/låt till /[Imac i garderobe]/låt och
(2) sedan köra "Samla ihop bibliotek..." till den nya nätverksdisken.

(1) tar förstås en himlans lång tid att göra manuellt. Så finns det något enkelt sätt att massändra filsökvägar i Itunes-biblioteket? Eller något annat sätt?

Ett sätt vore ju att dumpa Itunesbiblioteket och återimportera låtarna, men då förlorar jag väl alla playcounts etc. Inte skoj.

Hepp, hittade en lösning som funkade utmärkt:

http://www.xs4all.nl/~smulleke/2004/06/10/index.html#post200406101029

Det enda kruxet är att spår som jag lade till medan musikfilerna låg på den nu döda disken har försvunnit också ur biblioteket, men det är väl bara att adda på nytt.

1
Bevaka tråden