Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte partitionera med Boot Camp Assistant

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-18 15:54

Hade tänkt installera boot camp men det ville sig inte.
Får upp ett felmeddelande som säger följande:

"The disk cannot be partitioned because some files cannot be moved.
Back up the disk and use Disk Utility to format it as a single Mac OS Extended (Journaled) volume. Restore your information to the disk and try using Boot Camp Assistant again. "

Ok, så kan någon förklara vad jag ska göra för att få det att funka ?
Har letat mig fram till "Skivverktyg" men vet inte vad jag ska göra sen ?

Hoppas någon har svar på detta problem, försökt leta bland trådarna men har inte hittat någon som haft liknande problem...

mvh
Robin

Jag har bytt namn på tråden. Ditt problem rör inte installation av Boot Camp, då det bara handlar om att installera drivrutinerna du får bränna på en skiva, eller då du lägger in programmet Boot Camp Assistant. Problemet du får beror på att Boot Camp Assistant inte lyckas skapa en ny volym som du kan installera Windows på.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-18 16:07

Tack för namnbytet.
Men det måste ju gå att fixa på något sätt min fråga är du hur jag gör detta ?
Förstår inte mycket av det som finns inne i Skivverktyg så om någon skulle kunna hjälpa mig med orienteringen.

edit: Vad jag kan se så har disken redan formatet "Mac OS Extended ( journalförd)" så jag förstår inte vad dom vill att jag ska göra.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-18 20:23

Ovanstående problem löste sig själv, provade att installera boot camp 3 gånger på tredje gången funkade det märkligt nog.

Men problemen hade visst bara börjat nu kan jag inte installera mac divers inställningarna eftersom windows har en gammal version av "installeraren" men kan inte uppdateraden eftersom "updater" (tror jag det var) inte hittas. Bara för att sätta sig på tvären så kan jag heller inte få kontakt med internet i windows, (då använder jag mig av en internett kabel och inte airport) så jag kan inte ladda ner en uppdatering heller...

Nu behöver jag verkligen windows annars hade jag gett upp, har suttit halva dan och får inte skiten att funka, blir så less.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-18 21:50

Kanske finner du lösningen på Apples supportsida för Bootcamp. Skadar inte att kolla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-18 22:09

Jag sökte här på forumet och fann några relaterade trådar. Det finns fler. Kanske finns svaren där. Jag markera forumet Windows på Mac i sökmotorn och skrev in sökordet "bootcamp".

Bootcamp partitionsproblem

Bootcamp fungerar inte, kan ej installera winxp

Bootcamp vill inte bli installerat

1
Bevaka tråden