Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min macbook skiter i inställningarna för vila. :-(

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Ja problemet är det som nämns i rubriken. Jag vill inte att min macbook skall gå ner i viloläge när den är inpluggad i väggen. Så jag har ställt in det alternativet i strömsparinställningspanelen. Men likförbannat så somnar datorn efter ett antal minuter. Varför lyder inte min dator mig?
Har någon haft liknande problem och hur löste ni det?

/Daniel

Nej, inte som du har. Däremot vägrar min stationära burk att gå i vila fast jag anger det. Detta löste jag med programmet Lights Out. Kanske det fungerar åt andra hållet också?

Ursprungligen av namatoj:

Tja!

Ja problemet är det som nämns i rubriken. Jag vill inte att min macbook skall gå ner i viloläge när den är inpluggad i väggen. Så jag har ställt in det alternativet i strömsparinställningspanelen. Men likförbannat så somnar datorn efter ett antal minuter. Varför lyder inte min dator mig?
/Daniel

Har du verkligen ställt in både reglarna på alternativet aldrig under nätadapterinställningarna?

nej, jag har inte ställt in båda reglarna på aldrig. Jag vill att skärmen skall stängas efter ett visst antal minuter, men att datorn fortfarande skall vara igång. Men jag har ställt in det på aldrig på nätadapteranslutning.

ian curtis: skall kolla upp lights out, tack för tipset.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-06 22:23

Jag kan tipsa om ett väldigt trevligt program som heter caffeine, litet och simpelt, genom ett klick slutar datorn att använda vilolägesfunktioner och ett klick igen så är allt som vanligt

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31941

1
Bevaka tråden