Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac Core Duo - Vägrar mata ut skiva

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-08-13 13:36

Hej!
Jag har ett problem med min 17" iMac Core Duo, den vägrar mata ut skivan som jag har stoppat in. När jag trycker på "eject" knappen så går allt som vanligt tills den stannar helt abrupt och skivan fastnar där inne.
Jag kan däremot starta om datorn och då ser jag skivan i Findern. Jag har försökt med att lirka runt mitt ID-kort i cd-intaget för att se om något blockerar den, och det är något som blockerar halva intaget, men jag kan inte rubba det. Det är samma sak som blockerar intaget som inte låter en stoppa in en till skiva när en skiva redan är inne.

Någon som vet vad lösningen är?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-08-14 16:09

Nå'ngång när jag har haft liknande problem har det funkat att öppna "Disk Utility" och mata ut skivan därifrån. Den verkar mindre petig än Finder.

Annars är det bara att ta fram gemet, finns en liten knapp för gem även på iMacen...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-08-14 16:36

Du vet inte vart gem-intaget sitter på en sådan? letat as länge men inte hittat.

Starta om datorn och håll musknapen nedtryckt under uppstart!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-08-14 18:35

Har redan provat det.

Har testat "drutil tray eject" i Terminal också, har testat med att ta eject genom disk utility också. =( Det verkar som att det är något som blockerar den, känner det när jag testar att dra ett kort upp och ner i driven.

Jag har exakt samma problem och vet inte hur jag ska lösa det. Fast jag har en Macbook Pro 13''. Förstår inte. Har testat allt!

1
Bevaka tråden