Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes överför bara ett par låtar åt gången

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu sökt på allt möjligt men hittar inget som löser mina problem.

Jag har haft en Nano 4 gb som för ett par veckor sedan landade på havets botten. Nu har äntligen min nya Nano 8 gb kommit och med den startade mina problem.

Jag har pluggat in Nanon och den dyker upp i Itunes och allt är bra, men så vill jag föra över en playlist med 950 låtar som jag gjort i ordning och då går allt åt helvete.

Jag startade först med autosync med den playlisten och då för Itunes över ett par 7-8 låtar och är sedan nöjd med det, om jag då trycker sync igen så för den över ett par till och sedan slut. Det som också är förvirrande är att varje gång jag trycker sync så säger Itunes att den ska föra över 778 låtar ena gången för att nästa säga 843 och nästa gång en helt annan siffra, aldrig den rätta siffran 950.

Jag har sedan försökt att flytta all musik manuellt med drag and drop och då överför Itunes inte en endaste sekund till Nanon, varken med drag and drop direkt med playlisten och inte heller om jag markerar alla låtar i playlisten och föröker dra över dom.

Jag vet inte om detta problem har tagits upp i andra trådar och ber då om ursäkt för mitt inkompetenta sökmönster men hoppas på snar hjälp då jag flyttar utomlands inom kort och behöver min ljuva Nano.

Mvh

Daniel

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-08-14 07:48

Jag skulle nog testa att göra en återställning av iPoden om jag vore du. (Tänk på att allt på iPoden försvinner, så spara undan sånt om du behöver.)

Gjort en återställning (behövde inte spara så mycket då podden var helt tom) men problemet kvarstår, ingen som heslt skillnad. Om jag gör en manuell drag and drop så läggs faktiskt playlisten över men inget innehåll.

Mvh

Daniel

När du tittar på infon om iPod'en, står det då att det är en 8GB? Det bästa tips jag kan ge dig är att testa att söka på Apples support alternativt på supportforumet. Jag gjorde en liten sökning och kom fram till något liknande men nog inte det rätta om du inte också får upp en dialog med ett felnummer: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304508

På grund av flytt har jag haft svårt att följa upp min egen tråd men följande har hänt.

I ren desperation testade jag att plugga in min nya nano i min stationära och vips så fungerar allt som en dröm. Itunes kände av hur många låtar som skulle överföras och inom en timme var allt klart och min nano hade 950 nya låtar ombord.

Detta har dock inte löst problemet då jag flyttar utomlands snart och kan då bara ha min bärbara med mig och där funkar fortfarande ingenting. Det som är positivt är väl att jag har isolerat problemet till Itunes på min bärbara och att min Nano funkar utan problem. Är en ominstallation av Itunes det ända rätta eller vad?

Mvh

Daniel

Ursprungligen av danols:

På grund av flytt har jag haft svårt att följa upp min egen tråd men följande har hänt.

I ren desperation testade jag att plugga in min nya nano i min stationära och vips så fungerar allt som en dröm. Itunes kände av hur många låtar som skulle överföras och inom en timme var allt klart och min nano hade 950 nya låtar ombord.

Detta har dock inte löst problemet då jag flyttar utomlands snart och kan då bara ha min bärbara med mig och där funkar fortfarande ingenting. Det som är positivt är väl att jag har isolerat problemet till Itunes på min bärbara och att min Nano funkar utan problem. Är en ominstallation av Itunes det ända rätta eller vad?

Mvh

Daniel

Det kan vara värt att testa, kom bara ihåg att spara undan din musik och prefsfiler/spellistor innan du gör ominstallationen. Eftersom det funkar på den stationära så verkar det ju som om det var något på den bärbara som inte var som det skulle. Har du samma version av iTunes på båda datorerna?

1
Bevaka tråden