Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösenordsskyddade mappar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man skapa losenordsskyddade mappar i OS X? Filerna i mappen ska heller inte synas i spotlight eller i ngn annan sokfunktion.

Tja du kan ju göra skivavbilder då krävs det ju lösenord, finns myycket disskutioner om det här, sök lite så borde du kunna hitta mer än vad jag kan hjälpa till med iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-14 08:58

Secret folder kanske kan vara något?

Har inte testat det själv men det verkar ju vara något liknande det du vill ha.

Description
Secret Folder is a program that provides an easy and fast way to protect personal documents and avoid them being seen, modified, or erased by other users. It allows users to hide multiple folders and their contents.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-14 09:55

Skapa lösenordsskyddad skivavbild

Du kan skapa en lösenordsskyddad skivavbild av en mapp som du antingen har fylld från början eller fyller på i efterhand. Se relaterad tråd med beskrivning.

Tack for svar!
Dock undrar jag; finns det inget satt att enbart applicera ett losenord pa en vanlig mapp? Utan att blanda in skivverktyg...Sjalva mappen kan vara synlig, men innehallet osynligt for alla sokfunktioner. Hoppas ni hanger med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-14 21:25

Jag känner inte till om det finns ett sätt att enbart ange lösenord på en mapp som skyddar innehållet från sökverktyg på datorn. Finns en säkerhetsfunktion inbyggt i OS X som heter FileVault. Och som krypterar all innehåll i hemkatalogen på din dator. Vet ej om det är ett alternativ. Har själv aldrig använt det. Sök på forumet om FileVault och se om det är något alternativ. Eller kolla på www.versiontracker.com om det finns något enkelt, litet program som gör exakt som du beskriver.

1
Bevaka tråden