Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes sorterar in mina ljudböcker i Musikbiblioteket!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... och jag vill naturligtvis ha ljudböckerna sorterade in i sitt rätta bibliotek, "Ljudböcker"!
Det går inte att dra över filerna från musik-biblioteket. Där är det sorterade under genren "Talbok", men jag vill ju ha dem under eget bibliotek. Varför finns annars biblioteket "Ljudböcker"???
Filerna är mp3-format, men det borde ju inte spela någon roll.

  • Medlem
  • 2007-08-12 14:36

Det är irrieterande, men det finns lösningar. Finns en hel del trådar om det på 99.se/ipod.

Själv använder jag programmet Audiobook Builder, fungerar klockrent för att slå ihop ljudspår, göra om det till ljudbok som iTunes gillar och det är smidigt att använda.

Ursprungligen av odin:

Det är irrieterande, men det finns lösningar. Finns en hel del trådar om det på 99.se/ipod.

Själv använder jag programmet Audiobook Builder, fungerar klockrent för att slå ihop ljudspår, göra om det till ljudbok som iTunes gillar och det är smidigt att använda.

Jo, jag HAR letat - det finns en del om sortering, men inte om hur man får ljudböckerna till biblioteket Ljudböcker... om någon ser en passande tråd, ge mig en länk! Please...

Tack för länkarna, nu hittade jag hur man gör!

Lite konstigt och en aaaaning pc-aktigt att behöva tredjepartsprogram för detta... säger en macanvändare sedan 1987...

Vaiden > problemet var ju inte att iTunes inte automatisk känner igen en ljudbok, utan att jag inte manuellt kunde lägga över ljudboksfilerna i sitt rätta bibliotek. Tack för ditt vänliga intresse ändå.

Ursprungligen av br-Augustinus:

Tack för länkarna, nu hittade jag hur man gör!

Lite konstigt och en aaaaning pc-aktigt att behöva tredjepartsprogram för detta... säger en macanvändare sedan 1987...

Vaiden > problemet var ju inte att iTunes inte automatisk känner igen en ljudbok, utan att jag inte manuellt kunde lägga över ljudboksfilerna i sitt rätta bibliotek. Tack för ditt vänliga intresse ändå.

Alltså, det är för att ljudböcker är i ett helt annat filformat. Det är inte bara att ändra genre, eller dra dem från ett bibliotek till ett annat. Sedan kan man kanske tycka att de kunde byggt in en konverterare i iTunes; skicka det som feedback vettja. Så får Apple reda på att behovet finns.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-12 18:15
Ursprungligen av br-Augustinus:

Filerna är mp3-format, men det borde ju inte spela någon roll.

Hur ska iTunes känna igen vad som är talböcker och vad som är låtar om båda är mp3? Klart det spelar roll.

Som sagt, det finns lösningar och ämnet har diskuterats flitigt i iPod-forumet.

1
Bevaka tråden