Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Total återställning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska sälja min dator iMac G5 och ska därför göra en total återställning. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det?

Jag har en del betalprogram som är registrerade på just den här datorn, finns det någon möjlighet att kunna använda dem på en annan dator utan att köpa nya licenskoder?

Senast redigerat 2007-08-08 00:13
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-08-08 00:27
Ursprungligen av simon1583:

Ska sälja min dator iMac G5 och ska därför göra en total återställning. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det?

Du gör en ny installation av Mac OS X från installations-DVD:n. När sedan den är med första delen av installationen till HD och vill starta om (för att slutföra) stänger du bara av datorn. Då kommer den nästa gång att bete sig som den gör vid uppackningen ur kartongen.

Ursprungligen av simon1583:

Jag har en del betalprogram som är registrerade på just den här datorn, finns det någon möjlighet att kunna använda dem på en annan dator utan att köpa nya licenskoder?

Du installerar dom med samma licenser på den nya datorn. (Dom finns ju inte kvar på den gamla, eller hur?)

1
Bevaka tråden