Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAC PRO Ljud ut problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min mac pro beter väldigt konstigt. Alla ljud som os X gör, typ som tömma papperskorg, höja/sänka volym och flytta saker, kommer från den interna högtalaren. Och allt annat ljud kommer från de externa som jag kopplat in. Även när jag försöker höja eller sänka ljudet med tangentbordet så ändras bara volymen på den interna högtalaren. För att sänka/höja musik måste jag ändra uppe i menyn.

Samma sak på både 10.4.9 och 10.4.10 och jag har alla de senaste uppdateringarna.
Alla inställningar i ljud är ser okej ut, allt är ställt på linjeutgång.

Ibland när jag startar om macen så funkar allt ljud som det ska men det är bara en kort tid, sen börjar den bete sig konstigt igen.

Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-11 22:23

Jo det bakre uttaget kopplar inte ifrån interna högtalaren som den fämre utgången gör.
Kör du bakre utgången som jag gör, man behöver ställa in i system inställningarna vilken port ut som gäller.
Den främre utgången sitter just fram för att den inte ska andvändas permanent, tex. om du snabbt kopplar in hörlurar och den interna högtalaren kopplas ur automatiskt.

Av lathet klistrade jag in ett svar från ett annat forum jag svarat.
Linjeutgång "inbyggd linjeutgång" ska normalt sett vara markerad.
Har du läst manualen?

Klart jag har läst manualen. Men sen kan jag inte tänka mig att detta är en inbyggd funktion, då det ibland fungerar som det ska (eller som jag vill ) och ibland kommer från den inbyggda högtalaren.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-11 22:49

Kanske en reklamation på plats då, jäkla märkligt faktiskt.
Så ska det och så fungerar det normalt. Inga ljud ska komma från PC högtalaren om det är inställt så. Förutom det förbannades bootupp ljudet som skickas internt ändå.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-26 21:58

Alla interna program ställer du in i ljudinställningar där du väljer källa, menar du att du valt den interna högtalaren där eller står allt på linje ut? Har du valt optisk eller analog utgång?

När du skriver "Och allt annat ljud kommer från de externa som jag kopplat in" vad är det för ljud du tänker på då? Itunes, VLC osv? Vissa program kan själva välja källa.

Vore bra om du kunde posta en skärmdump på hur det ser ut i systeminställningar

1
Bevaka tråden