Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet på Macbook - vad tycks?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-24 14:41

Funderar lite till och från på att kanske köpa en Macbook. Jag var inne i en butik och klämde på en Macbook men tangentbordet kändes som nån återigen somnat på ergonomiavdelningen hos Apple. Lite väl mycket Spectrum ZX-känsla för en dator som kostar 10k. Saknade liksom fördjupningarna och de små plupparna för fingersättningen. Kollade på Macbook pro och gillade det tangentbordet bättre. Men 8000 till känns lite mycket för att få ett bättre tangentbord...

Det går ju att skaffa ett externt tangentbord men det pajar liksom idén med en laptop.

Vad tycker ni andra? Funkar det? Är det en vanesak bara?

Jag tippar på vanesak , fick min macbook i fredags och det har inte varit något som stört mig.
Min rekomendation är KÖP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-24 15:02

Pluppar för fingersättning finns. Jag gillar tangentbordet skarpt, "travel distance" är nog stor för att ge bra taktil feedback och avståndet mellan knapparna är perfekt för mina händer. Hur man gillar ett tangentbord är dock ytterst individuellt och jag tycker inte man får bra känsla för hur det är förrän efter ett par tusen skrivna ord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-24 15:06

Ursäkta uttrycket men jag tyckte att macbookens tangentbord sög till en början. Kändes otroligt plastigt. Men efter ett tag så vande jag mej o nu tycker jag att det är underbart.

Min rekomendation är, köp.

Gillar det otroligt mycket. Gillade förut bara tangentbordet på Macbook pro (eller Powerbook som det hette då ), men föredrar nu det till Macbook. Är nog en vanesak, och jag har vant mig relativt fort.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-24 15:20

Hittade en bild på plupparna. Det är väl bara att åka över till grannbyn i morrn och knappa några tusen ord i butiken där för att se hur det känns. En laptop är verkligen ett individuellt val, det är så mycket som ska stämma...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-24 15:21

Måste stämma in. Gillar tangentbordet på min MacBook grymt bra. Hade en PowerBook innan som jag gillade tangentbordet grymt bra på men detta gillar jag bättre.

Var tveksam till en början, men gick bara ett par dagar så ändrade jag mig. Underbart att skriva på, snabbt och smidigt. Köp!

Jag håller med alla tidigare talare, innan jag köpte macbooken trodde jag att knapparna satt för glest, men nu nästan 4 månaders bekantskap älskar jag det. Jag är en av dem som föredrar ett tyst tangentbord och där passerar macbookens galant.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-08-02 23:42

Bara lovord här också!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-08-02 23:44

Jag älskar det! Helt underbart tangentbord. Min MacBook Pro´s tgb känns som rena stenåldern i jämförelse. Synd att det inte finns med bakgrundbelysning i MacBook:en.

1
Bevaka tråden