Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa en Apple/Mac-relaterad mening på tre ord?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-24 14:28

Jag kom på en rätt nördig grej som jag vill göra med mitt Apple BT-tangentbord. Det finns ju såna här färgade tangenter som kan köpas seperat. Och jag tänkte skapa en mening på tre ord och byta ut bokstäverna på tangentbordet med en annan färg, för att lyfta fram meningen.

Så jag fiskar efter en mening på tre ord. Ett av orden ska vara Mac/Apple-relaterat. Så gnugga de små grå och skriv förslag.

En hake, för att göra det hela svårare: Bokstäver får ej upprepa sig i ett eller flera ord. T ex "Apple" funkar inte, för där finns två "p".

Senast redigerat 2007-07-25 17:04

Hur löser du problemet med att det faktiskt bara finns ett "p" på tangentbordet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-24 14:34
Ursprungligen av Johan S:

Hur löser du problemet med att det faktiskt bara finns ett "p" på tangentbordet?

Aaaaaaaaaaah! Det missa jag ju. Hahaha! Attans, får korrigera min tråd!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-25 01:13

"MacPro behind"
med anspelning på "Intel inside" - underförstått: här sitter ett mac-profs bakom tangenterna!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-25 06:51
Ursprungligen av IngoX:

"MacPro behind"
med anspelning på "Intel inside" - underförstått: här sitter ett mac-profs bakom tangenterna!

Ja, det var ett bra förslag och motivering. Tack för ditt bidrag.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-25 15:10

Då är det väl bättre med "MacPro in front". Dels är Macen framför mac-proffset och dels ligger Apple alltid främst! Ok, det är 4 ord och 'n' samt 'o' förekommer 2 ggr... men...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-25 15:24
Ursprungligen av Jafu:

Då är det väl bättre med "MacPro in front". Dels är Macen framför mac-proffset och dels ligger Apple alltid främst! Ok, det är 4 ord och 'n' samt 'o' förekommer 2 ggr... men...

Ja, ditt förslag var också väldigt bra. Dock problem med repetition av bokstäver. Annars diggar jag idén och det dubbla budskapet.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-25 16:45

Ett par varianter kan vara "Mac is gold" eller "...golden" eller "...god" om du kan avstå "Pro", eller "Mac rules" om du även skippar "is". Annars kanske "MacPro is fun" passar, eller "Mac is Pro".

Kul lek, detta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-25 16:55
Ursprungligen av Jafu:

Ett par varianter kan vara "Mac is gold" eller "...golden" eller "...god" om du kan avstå "Pro", eller "Mac rules" om du även skippar "is". Annars kanske "MacPro is fun" passar, eller "Mac is Pro".

Ah, bra förslag. Ja, jag borde ändra det till valfri kombination av tre ord istället i huvudinlägget.

Ursprungligen av Jafu:

Kul lek, detta

Ja, det är både hjärngympa och tidsfördriv.

1
Bevaka tråden