Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få samma struktur i iPod som i iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man har inställningarna "Kopiera filer..." och "Ordna mappen iTunes Music" och tittar i mappen iTunes Music så lägger den alla album i artistens mapp. Jag har samma struktur på spellistornai itunes, tycker man får bra översikt och färre spellistor.

Nu till problemet. När jag synkar ipoden och går in i Spellistor på ipoden så ligger alla artistens låtar i en rad, men går man in på Artister så får man upp samma struktur som i itunes, men det blir ju en jäkla massa artister(samlingar osv).

Kan jag få ipodens spellista att ha samma struktur som itunes?

Jag förstår inte vad du menar.. Om du går in under fliken Artister i din iPod är det väl samma sak som när iTunes sorterar? Du kan ju bara välja att inte gå in på album eller spellistor eller spår eller vad et nu är som känns rörigt.

Jag vill helt enkelt ha samma spellista i ipoden som i itunes.
Typ:

- Artist 1
- Album
- Album

- Artist 2
- Album
- Album

Så får man om man går in på ipod-artister men då får man ju upp varje artist i hela biblioteket. Men jag kanske tänker helt fel här

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-12 22:30

Skaffa en sync mapp som du flyttar över dina skivor till. Den lista blir hos mig allfall exakt med omlag och allt i iPoden.
Verkar märkligt det du säger men som du beskriver det ska det fungera.

Jag förstår inte riktigt vad du menar.. Vad är det som är annorlunda i iTunes? För där får du ju också alla artister....

Jag antar att han menar att han vill lista alla låtar i iPoden på precis samma sätt som de listas och sorteras i iTunes. Som det är med iPoden kan man bara välja att antingen välja låtar efter artist/album eller lista alla låtar. Problemet är att när man listar alla låtar så sorteras de i bokstavsordning efter titel, och inte efter artist-album-spår/titel som i iTunes.

Det är alltså ett problem med sorteringen, inte listandet.

Varför han nu vill ha det på det viset kan väl ifrågasättas (själv tycker jag det låter enormt bökigt och dumt), men det är en legitim fråga.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-18 20:49

Har ett skumt problem med en gamma Patrik Moraz-platta där hela skivan hänger ihop. Låtarna går alltså i varandra och måste spelas i rätt ordning.

På min iPod gör de inte det hur jag än försöker få dom i rätt ordning i iTunes. Där funkar det bra.

Visst är det skumt!?

1
Bevaka tråden