Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyper Island steg 2

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-16 18:05

Hej!

Finns det några fler här på forumet som ska åka till Karlskrona på rekryteringsdagarna?

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-06-17 01:02

yepp, skall dit 4-5e

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-17 19:32

aah kul! jag ska dit 2-3... de verkar ha en himla massa dagar när det kommer folk. undrar hur många som sökte...

Inte sett denna tråden tidigare. Men du och jag, Susanna, var på samma rekryteringsdagar.

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-07-12 11:38

Jag kom in! I Karlskrona, men jag står kvar som reserv i Stockholm eftersom jag heldre går där. De sa att de antagligen kommer kunna ordna en plats i Stockholm under dagen!

Hur gick det för er?

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-07-12 18:54

Yay kom in i Stockholm!

Grattis till suss också! Såg att du kommit in i tråden på grafisktforum!

Jag kom in i Karlskrona! Grymt! Blivande "klasskamrater" Suss?

Edit: Glömde säga grattis!

Senast redigerat 2007-07-12 19:20
  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-07-12 19:12

Wohoo!

Jag var där sommaren 1997... Hua, det är ju tio år sedan...!!

Jag kom inte in. Svarade fel på en utslagsfråga i det mentaltestet vi gjorde. Vi satte upp millitärtält och fick sova i under natten. Jag vet inte om jag gillade den där uttagningen... Kändes lite dryg... Lite opersonligt... Säkert annat upplägg idag.

Å andra sidan, det var rätt många som inte kom in. Jag kom in i en skola i Skellefteå och det ångrar jag verkligen inte! Det var superkul!! Dock alldeles för kort. Jag skulle gärna bott i Norrland ett tag till!

Får man fråga hur den utslagsfrågan såg ut?

Äh, det var kanske ingen utslagsfråga... Jag kanske uttrycker mig lite dumt.

Men den grejen jag minns var att vi fick ett papper. Där stod olika frågor på hur man bedömmer sig själv i en grupp. En av frågorna var "tar du eget initiativ och blir en ledare för gruppen?"

Ja, nu är detta som sagt tio år sedan, så jag kommer inte ihåg detaljer.... Men typ åt det hållet.

Jag är lite avvaktande och skrev nej på den frågan. Det var sex olika frågor och vi hade typ sex minuter på oss att komma fram till en lösning. Alltså, under tid. (Möjligt att det var fem minuter...)

Sen fick vi andra frågor om hur det var att arbeta i grupp, på olika sätt, och då fick vi exakt 30 minuter på oss. Vi var typ åtta i gruppen, rätt många, och vi skulle komma fram till ett gemensamt svar för hela gruppen på dessa frågor.

Alla satt tysta... ingen sa nåt... så jag tog på mig ledar tröjan och organiserade det hela lite. OK, sex frågor, 30 minuter. Alltså, fem minuter per fråga. Klara Färdiga Gå!!

Sen rev vi av alla frågorna och då det gått fem minuter bröt jag diskussionen och sa att "nu bestämmer vi detta...." typ det som diskussionen handlade om. Vi enades om de svaren och gick vidare till nästa fråga.

Det var typ här som jag ramlade i fällan. All denna diskussion följdes av en eller två psykologer som givetvis hade läst allas svar sen tidigare. Jag hade ju skrivit att jag inte var nån ledare... och trots detta tagit på mig ledarrollen för gruppen.

Alltså platsade jag inte på Hyper Island. Jag vet inte om Hyper Island var nåt för mig. Kanske, kanske inte.. Skellefteå var i alla fall hur kul som helst och framtiden finns inte inom IT. Inte enbart. Norrland är så himla annorlunda från syd... Människorna... levernet... kulturen... naturen... allt!!

  • Medlem
  • Gnesta
  • 2007-07-17 13:11

Så är det inte nuförtiden, testdagarna består av olika test så som dina kunskaper i Engelska och att arbeta i grupp men även en kreativ uppift och intervjuv.

Superkul!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-18 21:25

men shit, jag har inte kollat tråden på skitlänge!

ja, vi blir klassissar!!

1
Bevaka tråden