Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se till att ditt program/Spel blir porterat för OSX!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-07-16 20:37

Tjo!

Släpper idag en ALFA version av webplatsen www.voteforosx.com - En sida där du kan rösta på dina program. Syftet är enkelt: Desto fler som visar intresse för att ett program blir tillgänglig för underbara OSX - Desto större chans att utvecklaren tar fram stora miniräknaren o faktiskt kalkylerar för en portering till OSX. - Konsumentkraft i dess sanna form..

Jag har suttit några dagar nu o knåpat på en webplats. Den är inte klar på låånga vägar, men det är en "start". Det viktigaste jag vill ha hjälp med nu är och identifiera underbara program / applikationer som du sakar på OSX. Det är egentligen framförallt inom områdena "office" (Där mac är ganska anonym) och Spel (ID och EA har ju gjort framsteg dock).

sidan hittar du på http://www.voteforosx.org (använd .org).

Senast redigerat 2007-07-17 22:45
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-17 06:18

Att man måste logga in för att rösta är nog döden för resultaten, eller? Du kanske får fler seriösa svar, men jag t.ex. som tänkte rösta seriöst drog mig för att registrera.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-17 11:43

Det är alltid en avägning.
Om dom stora seriösa programföretagen ska ta detta seriöst kan jag inte säga "ja, jag fick 100.000 röster", men säkert 60.000 av dom är dubletter. Det blir allt vanligare att man måste registrera sig idag för att göra olika saker på nätet. Så jag får helt enkelt leva med kvalité istället för kvantite.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-17 22:47
Ursprungligen av studiox:

Det är alltid en avägning.
Om dom stora seriösa programföretagen ska ta detta seriöst kan jag inte säga "ja, jag fick 100.000 röster", men säkert 60.000 av dom är dubletter. Det blir allt vanligare att man måste registrera sig idag för att göra olika saker på nätet. Så jag får helt enkelt leva med kvalité istället för kvantite.

Jo det var det jag tänkte. Aja, jag får väl registrera då

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-17 23:59

Hade tråkigt så jag roade mig med att skriva om din startsida lite. Inte för att det blev någon större skillnad, lol.

Citat:

Welcome to the first website that lets you vote for your favourite applications and tools to be ported to Mac OSX!

Not everything in your life is as easy as it could be, perhaps you need some important application or want to play that great game, which stops you from throwing out the big ugly Windows box hiding under your desk. This is your chance to make your voice heard by the famous developers and big software-houses!

Vote for your favourite appplications here!

Please register
If you register and log-in you will be able to track all votes for your favourite applications. You will also be informed when an application is available for OS X (Intel, PPC or Universal Binary). Please register here!

Created with software developers in mind
If you are a software developer you really should register your company in our database. Please visit our corporate section to read more about how your company can benefit from voteforosx.com

Affiliates
We also have a section for those of you that run popular web sites that lets you integrate VoteForOSX.com into your web site. Read more about Affiliates.

också sajdbaren:

Citat:

For a full listing of all our records Read more
===
Click here to view all the applications

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-18 00:09
Ursprungligen av shandar:

Hade tråkigt så jag roade mig med att skriva om din startsida lite. Inte för att det blev någon större skillnad, lol.

också sajdbaren:

Låter mycket bättre.

tänker rösta på HL2, men är tyvärr pessimistisk eftersom jag hört att de som gör halflife haaaatar mac av nån anledning.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-18 00:25

Shandar: tycker jag kan ta mig friheten att göra lite småändringar där med.. Lite tveksam om det där med famous developers och software-houses, det kan säkert omformuleras men det orkar jag inte tänka på nu.

Welcome to the first website that lets you vote for your favourite applications and tools to be ported to Mac OSX!

Not everything in your digital life is as easy as it could be - perhaps you need some important application or want to play that great game, which stops you from throwing out the big ugly Windows box hiding under your desk. This is your chance to make your voice heard by the famous developers and big software-houses!

Vote for your favourite appplications here!

Please register
If you register and log-in, you will be able to track all votes for your favourite applications. You will also be informed when an application is available for OS X (Intel, PPC or Universal Binary). Please register here!

Created with software developers in mind
If you are a software developer, you really should register your company in our database. Please visit our corporate section to read more about how your company can benefit from voteforosx.com

Affiliates
We also have a section for those of you that run popular websites, which lets you integrate VoteForOSX.com into your website. Read more about Affiliates.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-18 01:42
Ursprungligen av boris91:

Shandar: tycker jag kan ta mig friheten att göra lite småändringar där med.. Lite tveksam om det där med famous developers och software-houses, det kan säkert omformuleras men det orkar jag inte tänka på nu.

Welcome to the first website that lets you vote for your favourite applications and tools to be ported to Mac OSX!

Not everything in your digital life is as easy as it could be - perhaps you need some important application or want to play that great game, which stops you from throwing out the big ugly Windows box hiding under your desk. This is your chance to make your voice heard by the famous developers and big software-houses!

Vote for your favourite appplications here!

Please register
If you register and log-in, you will be able to track all votes for your favourite applications. You will also be informed when an application is available for OS X (Intel, PPC or Universal Binary). Please register here!

Created with software developers in mind
If you are a software developer, you really should register your company in our database. Please visit our corporate section to read more about how your company can benefit from voteforosx.com

Affiliates
We also have a section for those of you that run popular websites, which lets you integrate VoteForOSX.com into your website. Read more about Affiliates.

Nu är klockan lite väl mycket för sånt här så jag har nog missat lite, men vad har du ändrat förutom digital life?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-18 01:50

Komman och lite andra tecken.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-18 10:55

Tack för all feedback Har ganska många "järn i elden" o har gett det här projektet runt en vecka i utvecklingstid och har inte ens börjat titta på skrivningen (är säljare så gillar o skriva säljande text, men gramatiken skulle kunna vara något bättre) *S* - Har inga problem med att ändra texten till era fina förslag, ska titta på det ikväll

I övrigt tror ni som läser här att det är möjligt att lansera en sådan websida?

Idén är gammal och kommer från Amiga tiden då tyska Phase5 bestämde sig för att göra PowerUP kort - Dvs. PowerPC (Känns igen?) processorer i en Amiga. Då behövde utvecklarna få sig en uppfattning om vilka program som skulle portas. Så jag startade en avdelning på min "info site" om PPC till Amiga. På ett år hade jag 330.000 besökare (Detta är 10!! år sen) och jag fick in 20-30 röster per dag. Då var jag 20..

Nu när mac tuggar i sig marknadsandelar och intresset igen accelerar så skulle det behövas en oberoende sajt där både utvecklare och användare kan mötas. bra/dåligt ?

  • Oregistrerad
  • 2007-07-18 23:26

Sådär, fixat till första sidan med era ändringar

Ingen som är seriös utvecklare som vill ha ett developer konto? Första får det gratis (kostar annars flis..)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-19 01:45

Kanske dags att lägga till lite fler program då?

Hoppas du även känner till att reflektionerna från ikonerna på första sidan ibland förflyttas till höger på grund av att inskriften "(iPhone) (1 votes)" till exempel tar för mycket plats i vissa fall. Hade sidan varit "uttänjingsbar" hade det här inte hänt, om man inte har en väldigt liten skärm då, förstås.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-19 12:50
Ursprungligen av boris91:

Kanske dags att lägga till lite fler program då?
Visst. Men eftersom jag inte har någon aning om vad världens alla miljoner mac användare vill se för program blir det ltie svårt.... (Därför finns det en länk på sidan där man kan rapportera program.

Ursprungligen av boris91:

Hoppas du även känner till att reflektionerna från ikonerna på första sidan ibland förflyttas till höger på grund av att inskriften "(iPhone) (1 votes)" till exempel tar för mycket plats i vissa fall. Hade sidan varit "uttänjingsbar" hade det här inte hänt, om man inte har en väldigt liten skärm då, förstås.

Nej det gör jag inte. Jag har tittat på sidan i Firefox, IE6, IE7, Safari och Opera. Vänster div'en är typ 300pixlar bred och det finns gott om plats. Kan du skicka en skärmdump ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-19 13:58

Fixat.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-21 01:28

Tack Verkar som OSX renderar sidan olika oberoende Safari eller Firefox. Jag har tyvärr bara sett sidan på Windows (Ja det är sant). Spelar ganska mycket spel och orkar inte boota om 10 ggr om dagen. Så det blir mindre os x nu (Kanske därför jag la till BF2 i listan :DD)

Ingen verkar svarat i tråden om det är en dålig idé med en sån här sida, så jag gissar att det är en bra idé. Nu behöver listan bara fyllas på med fina program. Är det några speciella program ni saknar (jag stälde samma fråga i en annan tråd för ett tag sedan, o sammanfattade + adderade dom programmen till databasen).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-07-21 03:57

Jag sitter också på Windows men upplever problemet på alla browsers jag provat, som sagt. Om du lägger in riktigt många program direkt från början blir det enklare och snabbare att rösta, så det borde väl vara det första du gör.

  • Oregistrerad
  • 2007-07-21 13:39
Ursprungligen av boris91:

Jag sitter också på Windows men upplever problemet på alla browsers jag provat, som sagt.

Det var visst en bug i koden såg jag nu. Detta är fixat.

Ursprungligen av boris91:

Om du lägger in riktigt många program direkt från början blir det enklare och snabbare att rösta, så det borde väl vara det första du gör.

Visst, men det finns ett par miljoner program ute, och jag kan knappast addera alla. Därför har jag börjat addera dom som jag kunde tänka på, visst det finns ett par till som jag kan tänka på som jag kommer addera. Men det viktigaste är att om någon saknar ett program som inte finns med i listan så räcker det med att fylla i ett forumär så adderar jag det direkt.

Ett antal multimediaprogram kan jag mycket väl tänka mig att man bör skriva om till OS X. Däremot är jag ytterst tveksam till om det verkligen finns ett större behov av att få PC-spel. Hur många köper Mac för att använda den som en spelplattform?

  • Oregistrerad
  • 2007-07-21 13:42
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Däremot är jag ytterst tveksam till om det verkligen finns ett större behov av att få PC-spel. Hur många köper Mac för att använda den som en spelplattform?

Mac användare är i stor utsträckning vanliga människor. Har för mig steve sa att 50% av besökarna i en macbutik aldrig har haft en mac tidigare. Och eftersom spelindustrin snart kommer omsätta mer än hela hollywood (runt 2010 gissar dom kloka) så är spel helt klart något som behöver komma till mac också. Vilket är just kanske därför EA släpper alla sina stora titlar nu i framtiden till mac samtidigt som övriga platformarna (Och EA som är en gigantisk glufsande vinstmaskin som helt klart inte kan stava till välgörenhet gör det enbart för att tjäna pengar).

1
Bevaka tråden