Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska OCH Fodral?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena grabbar!
Jag beställde i fredags en MacBook Pro 2,2Ghz med 15,4" Glossy skärm.
Eftersom jag kommer behålla denna dator hyfsat länge och det är den bästa dator jag förmodligen någonsin kommer att ha haft så vill jag ta hand om den på ett bra sätt..

Jag har redan bestämt mig för att köpa en STM Loft väska, men nu undrar jag om man även behöver ha ett neopren-fodral?
Skyddar STM väskan tillräckligt eller bör man ha MBP'n i ett neoprenfodral som sedan i sin tur ligger i väskan?
Min morbror brukade göra på så sätt med min MacBook när den var sprillans ny, nu andvänder han dock bara väskan (STM Alley)..

Hur är MBP'n jämfört med den vanliga MB'n, mer/mindre repkänslig?

Tack på förhand!

Kommer du att ha andra prylar i väskan?

Jag har ett fodral till min MacBook som jag bär i en ryggsäck. Men jag har mycket skräp i ryggan hela tiden, så det är ett måste med ett fodral.

Hmm, förmodligen är detta vad väskan kommer att innehålla:
- MBP 2,2Ghz (såklart!)
- Laddare
- Bluetooth mus (MM eller Logitechs lite billigare variant)
- iPod, hörlurar, USB-sladd
- Någon trevlig tidning att läsa
- Mobiltelefonladdare
- Ev. USB-hubb
- Ibland lite skolgrejer
- Kamera

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-07-07 22:06
Ursprungligen av MacRazy:

Hmm, förmodligen är detta vad väskan kommer att innehålla:
- MBP 2,2Ghz (såklart!)
- Laddare
- Bluetooth mus (MM eller Logitechs lite billigare variant)
- iPod, hörlurar, USB-sladd
- Någon trevlig tidning att läsa
- Mobiltelefonladdare
- Ev. USB-hubb
- Ibland lite skolgrejer
- Kamera

Du tar med dig hemmet lättare sagt :P?

Den här då http://www.kullander.se/store/product.php?productid=18612&cat=434&page=1#buynow

Haha, nja men eftersom mina föräldrar är skilda så behöver jag ha med vissa grejer..
Iofs, mobiltelefonladdare och USB-hubb var nog lite overkill, men resten behövs..

Hmm, alltså väska har jag redan bestämt mig för, det blir en STM Loft, frågan är bara om den skyddar så pass bra att jag inte behöver någon sleeve?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2007-07-08 00:04

den duger säkert

Hade jag varit du hade jag helt klart köpt ett "skin" till datorn.
Hur tråkigt är det inte att få en repa på fina nya datorn?! Jag hade blivit ledsen iallafall.

Och när man har en stor väska är det lätt att något som kan repa datorn av misstag åker ned i samma fack, och vips har du en repa....

Mina 3 ören...

Åsa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-08 15:11

Ska också köpa en MacBook Pro inom kort som jag verkligen tänkt ha länge. Har alltid "fjuttat" vid mina datorköp vilket gör att man får lust att byta ofta... Med möjlighet att expandera till 4GB RAM så lär ju denna hålla mååånga år.

1
Bevaka tråden