Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire PCI kort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-05 00:35

Hej hej

Jag har G5:a dual 1.8 som funkat som en klocka fram tills ett tag sedan. Jag har bara använt den till musik och jobb mer eller mindre och har ett motu 828mk11 kort som har varit befriat från att ge mig latency vid inspelning. Har även kört laciedisk via firewire som fungerat någolunda oki iallafall.
Men nyligen skaffade jag mig en focusrite liquid mix och sedan dess har det bara gått utför
Ljudkortet har fått en märkbar latency till trots att jag ställt alla inställningar som jag bara kan ställa in för att minska latency, hårddisken får väldigt ofta upp system overdrive meddelande och liquid mix enheten har ganska ofta svårt att få kontakt mellan controller enheten och mjukvaruinserteffekten. Och jag har senaste drivrutinen på liquid mix, så det är inte det heller.

Jag blev tipsad av en jag känner att skaffa ett pci-firewire kort eftersom G5:an endast har 1 firewire kort (?) till trots alla dess ingångar?
Är det så? Vad tror ni, är det en trolig orsak till varför allting slutar fungera? att det blir för mycket för firewireporten? Om så är fallet vilket pcikort bör jag köpa? måste bli ett firewire 800 kort.

Tack så mycket på förhand
Värme Gus

  • Medlem
  • 2007-07-07 15:53

ingen som har någon ide??

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-07-07 18:43

Låter väl snarast som det skulle vara drivrutinerna till det nya kortet som spökar.
Eller det gamla..

  • Medlem
  • 2007-07-07 19:21

har de nyaste drivrutinerna till motukortet och till focusrite liquid mix. Mycket möjligt att de spökar iofs. men alla drivrutiner är uppgraderade till de senaste så dem torde det inte vara

1
Bevaka tråden