Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro låter irriterande

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inga starka ljud, men det är ändå tillräckligt för att jag ska irritera mig på det. Fanns inte där från början utan har kommit den senaste tiden. Datorn är väldigt tyst för övrigt, vilket gör att det här ljudet märks desto mer.

Det är ett svagt ljud med konstant frekvens. Ungefär samma frekvens som en moppe - sån som alla kidsen kör runt på nu för tiden - i fullfart. Ljudet tilltar o avtar i styrka med bestämd frekvens, skulle kunna säga att styrkan följer en sinusvåg (el liknande). Hoppas ni hänger med?

Någon som haft liknande problem, om det ens är något problem? Kanske får räkna med sånna här ljud?

Låter suspekt..
Det enda somlåter i min är när interna hårddisken jobbar, och det är ganska högt..

Ska dock försöka kolla upp ditt problem..

Ursprungligen av Regenholz:

Låter suspekt..
Det enda somlåter i min är när interna hårddisken jobbar, och det är ganska högt..

Ska dock försöka kolla upp ditt problem..

Jo, det är rätt skumt det hela. Till saken hör att det inte låter hela tiden, utan kommer i perioder. Det känns som att det är relaterat till med vad datorn jobbar med. Har dock inte kunnat se något samband än så länge...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-10 10:19

har du kollat fläktarna så att det inte ligger något mot dem, eller att de fått in damm som gör att när de varvar upp så börjar det låta. Öppna lådan och kör datorn för att sedan bättre kunna höra från vilken del ljudet kommer ifrån.

Vissa mac pros har haft problem med att hårddiskarna inte sitter som de ska vilket lett till märkliga ljud. Kolla att de sitter ordentligt.

Tackar tackar! SKa kolla upp detta. Återkommer...

Datorn låter inte längre. Antingen var det nån disk som satt lite löst eller så var det bara "naturliga" ljud som jag tyckte var lite för höga. Skulle tippa på det sitnämda. Eller så beror det nog lite på vad man gör. Har märkt att den låter lite annorlunda när man anstränger datorn lite...

1
Bevaka tråden