Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Audio Update 2007-001

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 22:31

Den här uppdateringen åtgärdar ett ljudproblem och rekommenderas för alla användare med 10.4.10 på Intel-baserade Mac-datorer.

Finns i Programuppdatering

www.apple.com

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 22:36

Uppdateringen uppdaterar filen AppleHDA.kext. Tack för det I guess..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-02 22:55

Härligt Axel men posta gärna en länk till uppdateringen så slipper man leta arslet av sig
Eftersom jag inte uppdaterat till 10.4.10 så kommer den inte upp i programuppdateringarna om den nu gär det annars?
Tack för tipset.

Direkt: Audio Update 2007-001
http://supportdownload.apple.com/download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Mac_OS_X/downloads/061-3545.20070702.n9op2/AudioUpdate2007-001.dmg

http://www.apple.com/support/downloads/

Är det inte så att det var just 10.4.10 uppdateringen som skapade problemet som nu åtgärdas med en liten patch? I sådant fall lär ju Apple redan ha fixat det i den 10.4.10 som dyker upp ifall man inte har uppdaterat än?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 23:02

Jag hänvisar till Programuppdateringen för att inte någon ska få för sig att installera uppdateringar som inte behövs (är hyfsat säker på att felet den här uppdateringen fixar först kom i Mac OS X 10.4.10) och för att inte folk ska installera saker i fel ordning (Programuppdatering sköter den biten).

Just bara för att inte folk ska behöva felsöka arslet av sig...

Senast redigerat 2007-07-03 00:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 23:06

Fast vad vet jag. Versiontracker säger att det är för lite äldre datorer...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-02 23:08

Jag får ber om ursäkt där och det var mycket riktigt att denna uppdateringen ingick i Mac OS X 10.4.10 Update v1.1 (Intel)
Efter jag tankat den hittade in min updater audiopatchen och det förklarar varför inte den lösa gick installera efter jag hämtat den manuellt.
Så det är bara att installera v1.1 så är det klappat och klart. Lite förhastat av mig i vanlig ordning sär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-02 23:11

Inget att be om ursäkt för. Vi gillar dig i alla fall!

Ja det gör vi!

Senast redigerat 2007-07-03 11:12

Skönt att de fixade det! Jag höll på att bli tokig på minin så som den knäppte och levde om hela tiden!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-07-03 10:55

Vilken tur att den kom nu! Har haft 10.4.10 sen den kom, men knäppningar uppstod konstigt nog först igår, och då samtidigt som jag spelade musik! Men nu är allt löst, phew!

  • Medlem
  • Rättvik
  • 2007-07-03 18:09

tack tack för den, funkar fint

Jag hade inga ljudbekymmer på min MBP men vill heller inte ha i framtiden så jag installerade så klart uppdateringen.

Nu är det tyst som i graven...

Upptäckte först att ljudkontrollen i menyn är grå och inte går att dra i. En titt i ljudinställningarna visar helmysko saker. Soundflower? WTF liksom...

Jag ser nu att Soundflower är ett freeware av något slag. Inget jag minns att jag installerat men det kanske följt med någon annan mjukvara?
Soundflower

Jag laddade ner Soundflower och den visade sig ha en medföljande avinstallerare. Jag körde denna (i terminalen) och fick där följande resultat:

kextunload: unload kext /System/Library/Extensions/Soundflower.kext failed
kextunload: unload kext /System/Library/Extensions/Soundflower.kext succeeded

Först gick det inte, men sen gick det bra. Samma process i terminalen alltså dvs jag körde bara avinstallationen en gång.

Därefter omstart och när startljudet sa ploing sa jag det med. Problemet fixat

Soundflower installeras samtidigt ihop med "Audio Hijack Pro". Det finns säkert fler program som använder Soundflower iofs.

Ok. Jag har inte Audio Hi-jack på den här maskinen men har använt det på den stationära. Inte mycket "extra" installerat här men det är ett klonat system och tydligen har något följt med.

1
Bevaka tråden