Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen beter sig konstigt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 08:11

Hej alla är ny på mac och vet inte om detta är en "mac grej" eller om ja kan justera det någonstans, i alla fall mitt problem är när jag sitter på min powerbook och använder musen. ska ge er ett exempel; om jag ska stänga ner en webbsida, drar jag muspekaren mot krysset och problemet är att strax innan ja närmar mig krysset saktar hastigheten ner extremt mycket, dvs jag måste dra musen mycket mer och det är mycket irriterande och enaverande, någon som har nån idé om vad de kan vara ?

MVH
D3an

  • Oregistrerad
  • 2006-09-06 08:31

Systeminställningar ->Tangentbord och Mus ->Mus

Ställ upp Accelerationen på musen så slipper du troligtvis det problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 08:56
Ursprungligen av Scumpi:

Systeminställningar ->Tangentbord och Mus ->Mus

Ställ upp Accelerationen på musen så slipper du troligtvis det problemet.

tack för ditt snabba svar men jag blir inte av med de, jag har försökt där redan accelerationen är som de ska själva flödet är bra, fram tills jag närmar mig något som ja nämnde krysset en länk eller vad som helst då blir den seg har aldrig upplevt detta innan. det känns som en inställningsgrej men ja vet inte kan ju vara nåt annat fel också.

Prova USB Overdrive, där kan du ställa in lite fler grejer.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-06 18:18

jag har precis testat den där drivrutinen, och som de verkar nu så funkar de, tackar dig extremt mycket för tipset.

Hoppar på denna tråd med ytterligare musfråga. Min Mighty (har även testat en Mighty sladdlös) beter sig märkligt. Speciellt när jag spelar WoW. Helt plötsligt så hoppar den bort till ett av hörnen (utan att jag märker det) och när jag klickar så snurrar bara allt.. Ni som spelar WoW fattar vad jag menar.. Vad kan det vara för fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-01 17:52
Ursprungligen av ru4real?:

Hoppar på denna tråd med ytterligare musfråga. Min Mighty (har även testat en Mighty sladdlös) beter sig märkligt. Speciellt när jag spelar WoW. Helt plötsligt så hoppar den bort till ett av hörnen (utan att jag märker det) och när jag klickar så snurrar bara allt.. Ni som spelar WoW fattar vad jag menar.. Vad kan det vara för fel?

Det är ju en optisk mus och de kan reagera lite underligt beroende på vad för underlag du har den på. Prova att byta musmatta eller att köra med den direkt på bordet och se om det blir någon skillnad.

Ursprungligen av vanilj:

Det är ju en optisk mus och de kan reagera lite underligt beroende på vad för underlag du har den på. Prova att byta musmatta eller att köra med den direkt på bordet och se om det blir någon skillnad.

inne på min 4:e matta.... samma sak

Jag tyckte faktist att mössen hos MAC Support i V-ås också var skumma, (kanske för att dom då används dagligen av massa fjortisar som inte får gå ut på lunarstorm på rasterna!), eller är Mighty mössen bra?!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-01 22:00

Har med accelerationen att göra. Musen tenderar att öka hastigheten i små steg och stegrar till fullfart i andra stunden.
Det som saknas är en steglös fartökning över hela registret som hos Windows XP tex.
Man märker lättast bekymret om man börjar långsamt styra musen och ökar långsamt hastigheten. Rätt vad det är så släpper musen iväg.
Kör själv ett program som heter SteerMouse där man ställer in accelerationen i mindre steg och bekämpar mer eller mindre problemet.
Tro det eller ej men efter 1månad ungefär har man vant sig med detta och visar sig faktiskt med en bra muskänsla.

Installerade SteerMouse och nu har det totalt havererat. Jag kan inte ställa in mittenknappen till att "springa" med i Wow (vilket är dess viktigaste uppgift)

1
Bevaka tråden