Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture fungerar inte efter biblioteksflytt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-06-29 22:21

Jag råkade av misstag kasta biblioteket u soptunnan. När jag skulle tömma den sa systemet ifrån och jag la tillbaka mappen. Nu funkar dock inte aperture! Alla filer verkar korupta! Total katastrof, har massor med bilder som är till ett pågående dokumentärprojekt - och jag min idiot har inte gjort backup på länge! Snälla finns det någon som kan hjälpa? Ev kan jag skicka in hårddisken till något företag.

Peter

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-29 22:53

Kolla så du lade tillbaka biblioteket på samma plats. Det har du säkert gjort, men det skadar ju inte att verifiera. Kolla i inställningarna i aperture var biblioteket ska ligga.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-06-30 21:16

Tack

Men jag har testat det och det verkar ligga rätt. Fick rådet mav supporten att återbygga biblioteket, och nu har all exif-data försvunnit också. Verkar tyvärr kört.

Dyrköpt lärdom - dessutom brukar jag propagera för vanlig film till normalkonsumenter eftersom jag menar att de flesta "svenssons" inte är intresserad av datorer och inte kommer att backuppa bildfilerna regelbundet. Och så gör jag samma misstag själv! Idiot - jag kommer aldrig att förlåta mig.....

Mitt djupaste deltagande. Vet själv hur det är..

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2007-07-09 19:48

Om du har biblioteket kvar kan du testa att ctrl klicka på det och visa paketets innehåll. Då ska du få upp alla projekt i en ny ruta ( jag kunde inte starta från det biblioteket, men det gick att "visa paketets innehåll") Efter det fixade jag ett nytt bibliotek (välj plats för nya biblioteket i inställningarna och starta om programmet) Jag har för mig att jag markerade projekten och lade de utanför biblioteket i samma mapp. Efter det importerade jag bilderna (projekten) till det nya biblioteket. Vet inte om det är så det ska gå till egentligen, men det funkade för mig

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2007-07-09 19:58

Om du har biblioteket kvar kan du testa att ctrl klicka på det och visa paketets innehåll. Då ska du få upp alla projekt i en ny ruta ( jag kunde inte starta från det biblioteket, men det gick att "visa paketets innehåll") Efter det fixade jag ett nytt bibliotek (välj plats för nya biblioteket i inställningarna och starta om programmet) Jag har för mig att jag markerade projekten och lade de utanför biblioteket i samma mapp. Efter det importerade jag bilderna (projekten) till det nya biblioteket. Vet inte om det är så det ska gå till egentligen, men det funkade för mig

1
Bevaka tråden