Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ut banor från en EPS i Illustrator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-26 13:28

Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken...

Frågan är säkert ställd tidigare men hittar inte.

Har 2st logotyper som är eps'er och som tyvärr inte finns som ai filer.
Kan man i Illustrator importera EPS'er och få ut banorna ur en EPS?

Banorna måste finnas där eftersom jag kan importera eps direkt in i ett 3d program
och få ut banorna. Problemet är att jag inte kan separera de olika lagrena som logotyperna är uppbygga av (Skulle ta ett sekel att separera) och det är därför jag jätte gärna skulle vilja veta om man kan "extrahera" EPS banor i illustrator! För att sedan exportera ut varje lager försig som ai filer!

Om nån skulle kunna testa det eller till och med vet att det fungerar beställer jag Illustrator idag!

Ursprungligen av Kenneth M:

Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken...

Frågan är säkert ställd tidigare men hittar inte.

Har 2st logotyper som är eps'er och som tyvärr inte finns som ai filer.
Kan man i Illustrator importera EPS'er och få ut banorna ur en EPS?

Banorna måste finnas där eftersom jag kan importera eps direkt in i ett 3d program
och få ut banorna. Problemet är att jag inte kan separera de olika lagrena som logotyperna är uppbygga av (Skulle ta ett sekel att separera) och det är därför jag jätte gärna skulle vilja veta om man kan "extrahera" EPS banor i illustrator! För att sedan exportera ut varje lager försig som ai filer!

Om nån skulle kunna testa det eller till och med vet att det fungerar beställer jag Illustrator idag!

Illustrator är extremt kompetent i att redigera EPS-filer. Faktum är att det länge hade EPS som eget dokumentformat. Däremot förstår jag inte resten av din fråga, vad du menar med att "extrahera". Sättet som Illustrator funkar är att det ritar och redigerar banor och naturligtvis kan man spara dessa i separata filer. Hur enkelt det är beror lite på hur filen är uppbyggd.

Illustrator finns att hämta ner som tryout-version från Adobe, fullt fungerande under 30 dagar

https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=illustrator

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-26 16:03

"Extrahera" - Vet inte riktigt vart jag har fått det ifrån men i mitt huvud betyder det separera ett element ifrån ett annat. Typ lager uppbyggnaden i en logotyp t.ex.

Hur som helst! Tack för svaren! Laddar ner trail versionen, men det känns som om ett inköp är ett måste!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-06-26 20:59

Menar du att du har en pixelbild med urklippsbanor i och att det är de banorna du vill åt?

1
Bevaka tråden