Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Zyxel p-320w med kryptering och mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

Spenderar sommaren hos föräldrarna och har precis kopplat in farsans nya trådlösa router zyxel p-320w han fått från telia. Fick det att fungera utan större problem med hans pc men när jag skulle koppla upp mig med min macbook tog det stopp. Jag hade ställt in wep 64-bit men när jag anslöt till nätverket och skrev in lösenord för krypteringen kom det upp ett felmeddelande i stil med "fel uppstod vid anslutningen...". Funderade på problemet och stängde av krypteringen och testade igen, då funkade allt klockrent utan problem. Men det vill sig inte med krypteringen. Någon som har en lösning? Något speciellt man måste tänka på med mac och kryptering? (Routern har senaste firmware)

/ht

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-06-25 19:16

endast använda asci-tecken i lösenordet kanske

kan inte få det att fungera med wep...fick bli wpa, fungerade på en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 20:50

För att WEP är en djungel av dåliga implementationer, 64bit WEP är dessutom egentligen bara 40bit WEP med större IV, lättaste sättet att få det att fungera är att alltid skriva in nyckeln i hex format.. eller göra som dig och byta till WPA som är bättre definerat och lite säkrare med.

1
Bevaka tråden