Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vektorgrafik på www

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En simpel fråga till experter kanske, men jag har börjat att snickra ihop min första hemsida. Mitt problem är när jag tillverkar knappar med text, i Illustrator och sparar som pdf, öppnar i Photoshop och sparar som gif, blir texten pixlig, även om den är omgjord till vektorer. Problemet är också att jag ska ha färgad bakgrund på sidan, annars hade man kanske kunnat lagt in pdf-filen direkt. Vad är den riktiga arbetsgången för detta, och vilka prg. är bra att ha. Hoppas på många synpunkter.

GIF är inte det bästa formatet för webben, PNG är mycket bättre. Iom att GIF bara kan hantera 255 färger + transparent så finns det inte tillräckligt med färger för att kunna ha antialiasing på bilderna. PNG kan hantera "oändligt" antal färger (16 miljoner om jag inte minns fel) + alfakanal, vilket gör att man kan ha halvgenomskinliga foton t ex. Problemet är att Internet Explorer under version 6 inte kan visa alfakanalen med någon ordning, vilket gör det hela lite svårare.

Den "riktiga" arbetsgången finns väl inte, men många jobbar enbart i photoshop/gimp. Borde du inte kunna exportera till bitmappsbild direkt från Illustrator?

1
Bevaka tråden