Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur säkerhetskopierar man iPhoto-biblioteket?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Jag är rätt ny på det här med mac ska jag erkänna men känner mig jäkligt nöjjd med bytet.
Nu har jag precis fastnat för iPhoto, jag tycker att det håller reda på mina bilder på ett bra sätt men funderar på backupen, om jag bara kopierar dom två mapparna med bilder i iphoto mappen, originals och modified, följer allt jag har gjort med bilderna med då om jag skulle lägga in dom i ett iphoto på en annan dator tex.? jag har lagt ner ett jäkla jobb på att lägga kommentarer på de flesta bilder, följer dom med? alla album och sånt, kan man säkerhetskopiera sånt?

tack//fredda

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-06-22 09:25

Kopiera hela iPhotomappen så får du med allt

  • Medlem
  • 2007-06-22 17:09

Säkerhetskopiera iPhoto

Jag tycker också att det är jobbigt med säkerhetskopieringen med iPhoto.
Som du noterat kommer jum inte bildinformatiopnen med om man bara kopierar Originals och Modified. Man måste kopiera iLibrary. Då följer det med bildinformationen plus ett större antal foldrar. Jag skulle vilja skapa iLibrary1, iLibrary2 etc för att skilja på olika bildserier. Går det?

  • Medlem
  • 2007-06-23 11:04

Säkerhetskopiera iPhoto

Sorry jag frågar igen
När man har många bilder av olika art och innehåll tycker jag att skulle vara en fördel för (min) backup om man kunde jobba med olika iPhoto Library.
Kan man ha iPhoto Library 1, iPhoto Library 2, iPhoto Library 3, etc som man man lagrar/hämtar från olika enheter.
Yngve

Kolla in iPhoto Library Manager; med det programmet kan man ha flera olika bibliotek.

Mycket användbart.

http://www.fatcatsoftware.com/iplm/

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-06-23 12:19

Som jag sa tidigare, kopierara hela iPhotomappen så får ni med allt. iPhotomappen kan ni byta namn till vad ni vill och det behövs inga andra program för att få detta att fungera. Håll nere alt-tangenten när ni startar iPhoto så kan ni välja vad ni vill göra. Skapa nytt bibliotek eller välja bibliotek. Svårare än så är det inte och gör inte tabben som många gör. Rota inte runt i bibliotekets mappar. Gör allt arbete inne i iPhoto så går inget snett.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-10-24 11:59

Någon som har testat "Merge" i iPhoto Library Manager. Undrar bara om det är något som kan gå snett.

1
Bevaka tråden