Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två fall av redigering i Word X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för tillfället två problem i Word X.

1. Jag vill kunna ha både text och en bild på samma "rad", eller kanske mer korrekt, jag vill kunna ha text vid endera sidan av en bild, där jag också skall kunna bestämma var på bilden i höjdled som texten skall hamna, går det? Som det är nu hamnar texten antingen över eller under bilden.

2. Hur gör man mjuka avstavningar (om det nu heter så)? Jag har väldigt långa ord och jag är tvungen att ha marginalerna inställda på "justify", dvs raka marginaler. Det blir då lätt väldigt mkt luft som jag skulle vilja ha bort, men det fungerar väldigt dålig med att bryta texten med bindestreck, hur gör man????????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-20 14:48

1. I paletten Bild finns det något som heter figursättning (en bild på en hund och några streck). Där väljer man hur texten ska förhålla sig till bilden. Du kan även göra textrutor om du vill anpassa det mer. Textrutor finns i Rita-paletten.

2. I Verktyg-menyn går man in på Avstavning för att aktivera den automatiska avstavningen.

Ett tips är att alltid söka i Hjälpen i Hjälp-menyn. Jag hittade snabbt svaret på fråga 2 där.

Ett annat tips är att uppdatera till Word 2004, då Word X är väldigt buggigt. Eller att inte använda Word alls, eftersom det är dåligt. Men det är ju en helt annan diskussion.

onödigt
Rajje hade redan postat

MR

1
Bevaka tråden