Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vad det är för skillnad mellan att köra Windows på en PC och i Parallels?
För det är ju skillnad...
Men varför?

Vad gör Parallels?
Mappar den om olika adresser till moderkortet?
Översätter tabeller i Windows som PC tillverkare anpassar sig till men inte Apple, eller vad?

Med hjälp av Parallels kan du installera Windows i en sk Virtual Machine (VM). Dvs du installerar ett operativsystem i en virtuell miljö i ett annat operativsystem. Behöver inte vara Windows utan kan även vara t ex Linux. Du kör alltså ett operativsystem i ett annat. Det är inte emulering utan något som Intel kallar viritualisering.

Det operativ som körs i en VM funkar i princip likadant som om du startat upp datorn med det och du kan installera de program du vill och använda den mesta hårdvaran. VM-et ser ut att ha sin egen hårddisk men egentligan är det bara en slags skivavbild på den interna hårddisken.

Finns säkert nån som kan förklara bättre än jag.

Jo då. Jag använder redan Parallels så allt det där vet jag.
Vad jag inte förstår är hur Parallels fungerar?

Dvs den tekniska innebörden av "Virtualisering".

Det måste ju ha likheter med BootCamp på det sättet att Windows XP installeraren tror att den är i en PC.
Och då är frågan: Hur går detta lurendrejeri till?

Jag misstänker att det handlar om någon form av översättningar eller mappningar.

Här kan du läsa lite om vad Virtualisering är och hur det fungerar:

http://www.vmware.com/virtualization/

1
Bevaka tråden