Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VGA-TV som sekundärskärm visar inte film på helskärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-06-16 22:41

Hej!

När jag kopplar ihop min MacBook med min Samsung tv (via VGA) uppstår det vissa problem. Jag vill utnyttja tv:n som en extra skärm och kunna kolla på film på den och surfa med datorn samtidigt. Men så fort jag väljer att visa filmen i helskärmsläge "kommer" filmen tillbaka till MacBook:en.

Min bror kan kolla på film på sin tv och surfa med datorn, men han har PC, och det var bara att plug-n-play för honom. Mac brukar vara smidigt, men inte i detta fall, eller?

Är det någon inställning som måste ändras eller?

Tack på förhand!

Mvh Joakim

Om du anvånder MPlayer som uppspelarare kan du ange i inställningarna "Use second monitor". Det ger den efterfrågade funktionen.

Det där sköter Apple's DVDplayer galant, bara att dra fönstret till önskad skärm och maximera. I VLC väljer man vilken skärm man vill ha fullskärmen på under Video i menyraden.

I sann mac-anda så nämner jag även att jag inte tycker det är lika lätt på min PC då man måste välja aktiv skärm, dra fönstret och maximera.

  • Medlem
  • 2007-06-17 12:02

Tackar så mkt för tipsen! Jo, det visade sig att Mac var betydligt enklare än PC ännu en gång

1
Bevaka tråden