Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iTunes och Quicktime i XP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer inte runt problemet med att iTunes säger att det inte går att ta bort den gamla versionen av Quicktime och att installationen inte går att slutföra Är det ett Microsoft problem eller Macintosch

Känner någon igen problemet

Tacksam för hjälp eftersom inte AppleCares inte lyckades

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-10 13:22

Om du testar att avinstallera Quicktime från Kontrollpanelen > Lägg till/ta bort program innan du installerar iTunes då?

Finn inte ett spår av QT i kontrollpanelen och jag har tagit bort det mesta asv QT i registerfilen

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-12 07:39
Ursprungligen av askerocl:

Finn inte ett spår av QT i kontrollpanelen och jag har tagit bort det mesta asv QT i registerfilen

Aj då. Jag hittade en länk, men vet inte om det hjälper, men det verkar vara nån som haft liknande problem. Det kan ju vara värt ett försök i alla fall: http://pabsungenis.livejournal.com/94683.html

Problem med att installera iTunes

Hej där ute,

Har fortfarande problem med mitt iTunes. iTunes meddelar att Qicktime måste vara installerat för att kunna köra iTunes.

När jag laddar ner senaste versionen av iTunes och provar att installera får jag följande meddelande: Det gick inte att ta bort den tidigare versionen av Quick Time. Kontakta den tekniska supportavdelningen.

Finns det någon som käner igen problemet. Apple support kan bara Mac och mitt problem är i Windows XP

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-12 08:08

Apple support kan bara Mac? Quicktime är ju deras program, därför borde de ju kunna lämna support till det - oavsett operativsystem...

Nåväl, det verkar som om något går snett när den gamla versionen ska tas bort. Jag har hittat lite på nätet om hur man manuellt tar bort Quicktime, bl.a. här: http://pabsungenis.livejournal.com/94683.html

En annan sida föreslog följande procedur:

Citat:

* login and use an administrative privileges account
* right-click the Quicktime icon in the system tray and select "Exit"
* under Start:Control Panel:Adminstrative Tools, select "Services". Find "iPodService" and "iTunesHelper" in the listing, right-click and select "Stop"
* using Start:Control Panel:Add or Remove Programs, remove iTunes and/or Quicktime; verify that both are gone from the list
* delete the Quicktime Player icon on the desktop
* delete the iTunes, iPod, and Quicktime folders under C:\Program Files

That is the basic strategy that I followed in each of my iterations of the troubleshooting process. Figuring orphan registry values might then give me trouble, I ran Registry Mechanic for a registry scan and repair until the scan returned no problems. After finding this last post on manually deleting related files, I also deleted the following:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Apple Computer
\iTunes
\Quicktime
C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Apple Computer
C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
iTunes
Quicktime Player
C:\WINDOWS\system32\quicktime
QuickTime.qts
QuickTimeVR.qtx
---

Detta är ju den hårda vägen, men i ditt fall så verkar det inte vara så mycket att välja på... tyvärr.

Trevligt, trevligt, trevligt, du är den ende som engagerat dig och svarat på mina nödrop. Hittar dessvärre inte uninstall mappen, så jag har gått bet på uppgiften.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-12 16:54

Ok. Har du fått bort de andra mapparna som nämns? Utöver dem så bör du söka efter quicktime i registret och radera värdena där med, eller köra Registry Mechanic för att bli av med överflödiga reg-nycklar.

Sedan borde det gå att installera om alltihop. Borde...

1
Bevaka tråden