Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgproblem, PB12" - Samsung LCD TV

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-05 18:29

Hello!

Har ett irriteande problem med min PB 12" och anslutningen till min splitt nya Samsung 32" LCD TV.

Tänkte nu koppla datorn till tvn via medföljande VGA-adaptern istället för S-VHS adaptern (som börjar bli mer och mer sliten).

Problemet är dock att jag får helt knasiga färger. Rättare sagt är bilden dominant blå, tror den röda färgen faller bort på något vänster, mycket märkligt. S-VHS adaptern, AV-porten och de andra kablarna fungerar klockrent, dock inte samma skärpa som med bildskärmskabel.

Har provat 2 olika bildskärmskablar med samma resultat. Kablarna sitter heller inte löst, vilket kan vara orsaken i vissa fall.

Vad tror ni, ska jag investera i en ny adapter från Apple? Eller kan något annat vara orsaken? Har pillat med Färginställningarna både på tvn och i Systeminställningarna utan framgång.

Hadé

Har du inte HDMI på TV:n, det är ju samma som DVI fast utan ljud. Då kan du använda en DVI till HDMI-adapter. Förutsatt att du har DVI på datorn förståss.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-09 19:40

Tjena,

Har första generationens 12" PB, ingen dvi-adapter på den, bara s-vhs och vga via medföljande applekablar.. Eller funkar en sån adapter till äldre powerbooks?

1
Bevaka tråden