Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RapidWeaver 3.6 lanserad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Realmac Software lanserade en ny version av RapidWeaver - en kraftfull WYSIWYG editor som täcker det stora gapet mellan iWeb och Dreamweaver.

Tuaw.com skriver:
"This new v3.6 ushers in a significant list of new features, such as:

* Themes Styles - no more digging in HTML and CSS to customize your theme (unless you really want to)
* 6 completely new themes
* Snippets - manage chunks of frequently used code instead of copy/pasting or constantly re-typing
* New Flash Slideshow - completely rewritten and can now pull images from a Flickr feed
* Improved blog, including tags and inline comment support
* Easy creation of Lists
* Detailed Publishing
* And much, much more"

Använder du RapidWeaver? Kommentera!

http://www.tuaw.com/2007/05/24/rapidweaver-3-6-released/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-03 14:56

Themes Styles är efterlängtat. Fattar inte varför det undanhållit det till nu.

Ett jättebra program MEN de ska ha betalt för uppdateringen... Kan tyckas gnälligt av mig men först nu verkar de ha fixat bugen som gjorde att jag slutade använda RapidWeaver:
"Publishing and Export no longer use excessive amounts of memory "

I tidigare versioner åt programmet upp allt ledigt minne och gjorde datorn slöare än slöast. Man kunde inte göra någon annat än att vänta på att publiceringen blev klar. Jag klagade och klagade på det och nu när fixen kommer kostar det pengar. Så då kan de glömma att jag betalar nåt mer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-03 16:40

Har du prövat att kontakta dom efter releasen av 3.6 och förklarat läget? Dom har sagt att personer som har haft stora problem med 3.5.1 kan få en fri uppdatering till 3.6 men att det bedöms från fall till fall. Vet dock inte om dom håller det löftet.

Notera att jag inte gillar deras policy heller utan tycker att 3.5.x borde få en bugfixrelease då den har ett antal kända buggar och fixen (3.6) kostar pengar.

Hallo!
Köpte mej ett ex av rapidweaver (3.6.1) nu idag, men när jag testar att publicera den på min mac.se sida går det inte så bra.
Sidan sparas i rw3 format va nu det är, oxå står det något om "communigator Pro interface not found" i webbläsarfönstret.

Så nu till frågan går det inte att använda Rapidw ihop med mac.se kontot?

VH//Danne

1
Bevaka tråden