Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Infrastructure 3 och Mac OS X Server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat läsa om Virtualisering och dess möjligheter att köra flera operativsystem och root-användare på samma maskin parallellt. Är det VMware Infrastructure 3 man kör eller finns det andra bättre lösningar?

Om målet är att köpa en snabb Xserve Intel och köra 10 installationer av Mac OS X Server / Linux / Windows 2003 Server på den parallellt - vilken lösning rekommenderar du?

Finns det i dagsläget nån lösning för att köra OS X Virtualiserat?

Hmm, det låter som något som Apple skulle kunna lösa riktigt snyggt annars. Flytta virtuella maskiner mellan fysiska med drag-och-släpp osv. Leopard server kanske?

Iaf, topic. Går VMware infrastructure ens att köra på Xserve? Iom att det körs "direkt" på hårdvaran (minimal linuxkernel om jag har förstått rätt) så är hårdvarustödet lite sådär. Det finns en hel del andra lösningar, både fria och kommersiella. Dock inga som klarar OS X vad jag vet.

OS X Server går inte att virtualisera idag även om just VMWare kan göra det så tillåts de inte av Apple att göra det.

Inget annat är Fusion fungerar på OS X i dag. De motsvaras av VMWare Desktop (tror jag det heter på Win sidan).

Nja skall nog vara VMware Player blandat med en del VMware Workstation. Men stödet för 3D är ganska smutt.

Och visst är det så att Apple ELA sätter begränsingar på vad som går att göra. De är ännu inte sugna på att kunna flytta en OSX Virtuell Maskin (VM) till en Dell låda vilket faktiskt skulle var helt möjligt, och detta i drift...

Mäkta cool

1
Bevaka tråden