Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur importerar man flera mappar och filer samtidigt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur importerar man mappar och flera filer samtidigt? verkar bara gå att importera en fil i taget (??).

å nu syftar jag på "importera", alltså inte "lägg till i bibliotek" eftersom det inte kopierar några filer - har den funktionen avstängd för säkerhets skull, vill inte ha massa skräp i biblioteket.

Kan du inte bara välja en mapp istället för filen?

(Jag kör med allt mitt importerat, så jag kan tyvärr inte pröva. iTunes gnäller inte när jag försöker lägga till en tom mapp iaf, så det borde gå)

nej det går inte att importera mappar. inte hos mig iaf. "välj"-knappen är grå när en mapp är markerad. lagom irriterande. det går dock att lägga till mappar och flera filer i biblioteket men... ja jag hänvisar till mitt första inlägg..

lite skumt faktiskt - att funktionen importera bara kan välja en fil i taget..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-01 09:17

Jag ska villigt erkänn att jag inte har läst manualen för iTunes, men om du väljer Add to Library... (Cmd-O) så kan du välja allt i ett svep.

@frazze: du kan väl erkänna att du inte läste huvudinlägget heller?;)

Ursprungligen av monkeystrike:

hur importerar man mappar och flera filer samtidigt? verkar bara gå att importera en fil i taget (??).

å nu syftar jag på "importera", alltså inte "lägg till i bibliotek" eftersom det inte kopierar några filer - har den funktionen avstängd för säkerhets skull, vill inte ha massa skräp i biblioteket.

hur som helst. jag kände på mig att det skulle bli en sånhär tråd där alla talar förbi varandra. jag antar att det jag är ute efter (importera mapp/flera filer) inte finns. men tack ändå!

Ursprungligen av monkeystrike:

hur som helst. jag kände på mig att det skulle bli en sånhär tråd där alla talar förbi varandra.

…och det kan hända att jag fortsätter på det sättet. Har du testat att dra och släppa mappar på iTunes i Dock eller på biblioteket i iTunes?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-06-01 14:29

Och så bockar du av alternativet Preferences->Advanced->Copy files to iTunes Music folder when adding to library. Jag gör så. Det fungerar. Det kopierar inget, som du önskade i huvudinlägget. För det är väl det alternativet som du refererar till i

Citat:

å nu syftar jag på "importera", alltså inte "lägg till i bibliotek" eftersom det inte kopierar några filer - har den funktionen avstängd för säkerhets skull, vill inte ha massa skräp i biblioteket.

skojar du med mig? det var ju just det alternativet jag ville undvika - eftersom jag öppnar all audio i itunes (t.ex. små ljud och musikfiler från internet osv osv) så kopieras ju massa oönskat till biblioteket. ja jag har provat.

1
Bevaka tråden